Az elmúlt néhány évben Magyarország felsorakozott a legnagyobb európai biciklis nemzetek sorába. Európai felmérések szerint rendszeres kerékpárhasználatban európai szinten a harmadik helyet foglaljuk el a legendásan sokat kerékpározó hollandok és dánok mögött. Míg a két másik dobogós országban a lakosság 36, illetve 23 százaléka választja első számú napi közlekedési eszközként a biciklit, Magyarországon a válaszadók 22 százaléka indul minden nap kerékpárral munkába vagy iskolába.
A Vatera adatelemzéséből ehhez hozzáadva az is kiderül, hogy 36 százalékban hegyi kerékpárt választunk. A „legbringásabb” magyar város címe pedig Budapesté, öt év alatt 8793 darab eladott kerékpárral. A főváros belső kerületeiben húsz év alatt tizenegyszeresére nőtt a kerékpáros forgalom.
Az is fontos – teszik hozzá közleményében a Vatera -, hogy a bicikliseket érő balesetek száma lassabban növekszik, mint a rendszeresen kerékpározók aránya, azaz relatíve kevesebb a biciklis baleset.
Az online aukciósház adatai szerint az elmúlt öt évben a legtöbb kerékpárt Budapesten vásárolták, majd Debrecenben és Szegeden. Ha azonban az egy főre jutó adásvételeket tekintjük, akkor a legbringásabb település Kistarcsa lesz.
A Vatera jelenlegi kínálatában a legdrágább bicikli, egy Ford Carbon modell: több mint 1 millió 600 ezer forintba kerül. És most megmutatjuk mindezt infografikán, mert úgy érdekesebb: