A Szár-hegy és a Vár-hegy közti hidat közel 2,5 milliárd forintból építenék, írja a boon.hu.
A függőhíd ötlete nem új keletű, két évvel ezelőtt már felvetődött ugyanez a terv, de csak most adták be a pályázatot a Tokaj kiemelt turisztikai térség hazai finanszírozású fejlesztései közé a Zemplén Kalandpark legújabb látványosságaként. “A számításaink szerint ennek a függőhídnak a megépítése csak és önmagában évente akár egymillió plusz látogatót is jelenthet a városnak – mondja Szamosvölgyi Péter, Sátoraljaújhely polgármestere. – Erre pedig egy komplex szolgáltatóipar épülhet rá, ami munkahelyek százait jelentheti a városnak. Arról nem is beszélve, hogy egy ilyen fejlesztés óriási plusz bevételt jelent. Szoktam néha hallani, miért ilyen beruházásokat valósítunk meg, amikor rendbe kellene tenni a város járdáit és útjait. Erre azt mondom, persze, ezek is nagyon fontos feladatok, ezeket is meg kell csinálni, de ha van egy olyan látványosságunk, ami turisták millióit vonzza Sátoraljaújhelyre, az olyan bevételt jelent majd a városnak, amelyekből ezeket a problémákat is könnyedén orvosolni tudjuk. A régió túlélésének és fejlődésének a kulcsa a turizmusban rejlik, a több látogató új munkahelyeket, biztosabb megélhetést jelent.”
A függőhíd egyelőre még csak látványtervként létezik. A tervezés, az engedélyeztetés még hátravan.
A Zemplén Kalandpark jelenlegi állapotában már képes arra, hogy a látogatókat akár egész napra Sátoraljaújhelyen tartsa. A libegős, lanovkás utazás jelenleg is közel háromórányi elfoglaltság. Ha ehhez még hozzájön a bobpálya, a kalandpályák és a mászófal, akkor nem nehéz belátni, reggeltől sötétedésig beszippantja a látogatót a kalandpark. Ha ehhez még hozzájön a Szár-hegy és a Vár-hegy közötti függőhíd, az további többórányi elfoglaltságot jelenthet.
(A címlapi kép csak illusztráció. Fotó: MTI/EPA/Valentin Flauraud)