Magyarország kúl

Kaliforniában arat sikereket a magyar lángos

Rill Gábor otthagyta a Hiltont, hogy a Youtube-ról tanuljon kürtőskalácsot sütni, aztán rájött, hogy a lángos lesz az igazi biznisz ˗ Amerikában.

Gábor vendéglátós családban nőtt fel, ezért természetes volt, hogy  vendéglátóipari főiskolára megy. Először gyakorlatra ment Amerikába, akkor még a keleti parton, a Hiltonhoz, de néhány év után megunta a szállodázást – írja riportjában a Forbes.hu.

Az immár Kaliforniában, San Franciscóban élő Gábor első ötlete a kürtőskalács volt. Magyarországról szerzett egy kisebb sütőt, a tudományt a YouTube-ról leste el. “Amikor kész volt az első 12 darab, beleraktam egy kosárba, és kivittem az utcára, mert tudtam, hogy a közeli autócégeknél imádják a street foodot. Mindet eladtam elsőre!”

A kezdeti sikeren felbuzdulva ráfeküdt a kürtőskalács-bizniszre. “Elkezdtük kicsit nagyobba, 3-4 éve, még sátorból árultuk a kürtős kalácsot, jöttek is rá szépen, de aztán azt vettük észre, hogy ha jó üzletet akarunk csinálni, akkor társítanunk kell valami sóssal, mert itt inkább azt viszik. Úgy döntöttünk, szintet lépünk.” Így vágott bele a lángossütésbe is egy food truckkal (lakókocsiból átalakított mobil kiszolgálóhely).

Levédette a “Rill’s Chimney Cake” nevet (ötezer dollárba és két évbe telt). “A kürtőskalácsot és a lángost sajnos nem sikerült” – mondja nevetve.

Gáborék rendezvényről rendezvényre járnak a San Franciscói öbölben (Bay Area). Nemrég végeztek a negyedéves beszámolóval, 40 ezer dollárt (kb. 12 millió forintot) csináltak. A Forbes beszámolója szerint folyamatosan állnak sorban food truckjuknál, pedig hárman szolgálják ki a vevőket. Az amerikaiaknak árusított lángos sokkal kevésbé olajos, és a tésztája is könnyebb, mint az itthoniaknak, a vegetáriánus verzió pedig idegen a magyar gyomornak: avokádókrém és paradicsom a feltét.

(Kiemelt kép: MTI Fotó: Marjai János)

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top