A megvalósíthatósági tanulmány szerint összekötnék az M2-es metrót és a H8-as HÉV-et az Örs vezér terénél, továbbá a hév vonalának egy részét új nyomvonalra tennék át. Az írók többek közt a közösségi közlekedés versenyképességével, valamint társadalmi és gazdasági folyamatokkal indokolják a fejlesztési terveket. 40 ezer utasnak ígérnek rövidebb menetidőt és a színvonal „látványos emelkedését” – áll a BKK honlapjára felkerült írásban, amelyet a Blikk.hu közöl.
A fejlesztési terv az autós közlekedéssel szemben is versenyképes menetidőt ígér az agglomeráció és Budapest belvárosa között. Ennek érdekében P+R és B+R parkolók létesítenek, akadálymentesítenek, illetve új járműk beszerzését, és „minőségi utastájékoztatást” ígérnek. A beruházással egy időben átszervezik majd az autóbusz- és trolibuszhálózatot is.
Az Örs vezér téri metrómegálló is átalakulna. „A két vonal az Örs vezér terén találkozik. A vasúti pálya a Pillangó utca állomásnál süllyed a föld alá, majd Körvasút megállóhelynél bukkan a felszínre. A tervezett új Örs vezér tere állomást a Kerepesi út közepén, a jelenlegi gyalogosaluljáró alatt alakítjuk ki, a –2. szinten” – olvasható a honlapon. A két bevásárlóközpont gyalogosan továbbra is könnyen megközelíthető maradna.
A tervek közt szerepel az is, hogy a későbbiekben kialakítanának egy új szárnyvonalat, amely „Rákosfalvánál, a Körvasútnál ágazna ki az akkorra már összekötött M2-es metró és a H8-as hév nyomvonalából. A „kiágazás” innen többnyire a felszínen vezetne egészen Akadémia-újtelepig, ahonnan föld alatt futna tovább.” A XVII. kerületben négy új állomást terveznek.
A metróvonalat az Örs vezér terétől a távolabbi jövőben akár Mátyásföldig is meghosszabbítanák, hogy a XVII. kerület nagyobb részét bekapcsolják a gyors tömegközlekedésbe.
Még több HÉV: