A tárlaton 24, többek között holland, cseh, lengyel, japán, görög, brit, osztrák, norvég és három magyar művész alkotásait mutatják be október 22-ig.
Nem hordható cipőket, inkább cipőszobrokat láthat a közönség a művészeti, experimentális jelegű bemutatón – hangsúlyozta a kiállítás csütörtöki sajtóbejárásán Mayer Marianne, a tárlat magyar szervezője, kiemelve: a hágai Virtuális Cipő Múzeum adatbázisa több száz tervező művét vonultatja fel és jól dokumentálja az alkotók kísérleteit is. A tárlaton különleges formákkal és anyagokkal találkozhatnak az érdeklődők.
“A cipő, mindannyiunk számára, de különösen a nők számára egy ikonikus kellék, több mint egy ruhadarab” – mutatott rá, hozzátéve: a lábbelikhez sok konnotáció és történet társítható. Példaként említette Tina Turner énekesnőt, aki magas sarkú cipőben járt-kelt a színpadon vagy Janis Joplint, aki a koncerteken magas sarkú papucsát egy idő után a közönség közé rúgta. De a jelenkor sztárja, Lady Gaga is nagyon híres a cipőiről és a kiállító cipőtervezők közül nem egynek a megrendelője is volt – tette hozzá.
Liza Snook, a hágai Virtuális Cipő Múzeum alapítója, a kiállítás kurátora felidézte: négyéves korában szeretett bele a cipőkbe, édesanyja rendszeresen magas sarkú cipőket hordott. Grafikai tervezést tanult és nagyjából húszéves korától kezdte el gyűjteni a különféle cipős témájú könyveket Andy Warholtól és más művészektől.
Sokat utazott, Indiából vagy Tibetből is több cipőt szerzett be. Először szín, anyag vagy minta szerint kezdte el csoportosítani őket, később létrehozott egy weboldalt, majd nekiállt a kiállítások szervezésének.
A tárlat magyar alkotói Paulovics Dóra Ivonn, aki idén végzett a MOME cipőtervező tanszékén, valamint Tóth-Kern Enikő és Káldy Júlia.