Az 30 milliárd forint értékű kerékpárút fejlesztésből nemcsak a fent említett útvonal valósulna meg, hanem a főváros körüli, agglomerációs területekre vezető útvonalak is megújulnának, elősegítve a kerékpározás népszerűségének a növelését, írja a WeLoveBudapest.
Az augusztusban bejelentett fejlesztésekről a kormány úgy nyilatkozott, hogy a turisztikai szempontból legfontosabb útvonalak fejlesztése nemzetgazdasági szempontból kiemelt fontosságú projekteknekminősülnek. Ennek keretében valósul meg a majd 100 kilométeres Budapest-Balaton kerékpárút teljes kiépítése, valamint a tó körül futó, évek óta hihetetlen népszerű útvonal fejlesztése is. Cél, hogy a bringautak vonalán minimálisra csökkentsék azokat a szakaszokat, ahol az autókkal és más járművekkel kell osztozniuk a biciklistáknak.
Az előirányzott 30 milliárdos uniós és hazai forrásokból fejlesztenék a balatoni mellett a Kis-Balatonnal összekötő kerékpárutat és a Tisza-tó körüli útvonalat. Az Eurovelo 6 útvonal Duna melletti szakaszai közül a rajkai határátkelőtől a Dunakanyarban fekvő Dömösig tartó szakasz épülne ki, valamint megújulna a Budapest-Szentendre útvonal a Római-part érintésével, és az agglomerációs területek felé északon a Dunakeszi-Budapest, valamint a déli irányban a Budapest-Érd-Százhalombatta szakaszainak fejlesztése is 2018-2019-re készülne el. Ezzel összesen majd ezer kilométernyi új útvonalat vehetnek birtokba a kerékpárosok az elkövetkező években.
Még több bicikli: