A Napi.hu szúrta ki, hogy a múlt héten publikált Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia tartalmaz egy furcsa részletet, amelyről még nem tárgyalt a kormány, így csak a társadalmi egyeztetésre küldött tervezetről van szó.
E szerint középtávon, azaz 3-5 éven belül létre kell hozni a “Grand Budapest” desztinációt és márkát, amely magában foglalja a főváros közelében lévő turisztikai szempontból fontos látnivalókat, többek között Szentendrét vagy éppen a Dunakanyart. A tervezet utal arra is, hogy egy 2013-as projekt nem hozta meg a várt eredményt. “Az elmúlt évek legnagyobb nemzetközi kampánya a 2013-ban indított Think Hungary! – More than expected”, azaz a “Magyarország – felülmúlja a várakozásokat” kommunikációs stratégia volt.
A jelen tervezet szerint a stratégia a tömegturizmus “erőltetése” helyett a vendégéjszakák számának mérsékelt növelését célozza. Mégpedig a minőségi, igényes, fajlagosan sokat költő, azaz jómódú turistákat venné célba Budapest.