Magyarország kúl

Lepaktált a kormány a Kerékpárosklubbal

Megállapodást írt alá a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a Magyar Kerékpárosklubbal. Jó az irány.

Az átlag fővárosi biciklis általában panaszkodik: vagy a kevés (???) bicikliútra, vagy arra, hogy még azoknak is rossz a hálózata. A Magyar Kerékpárosklub eközben cselekszik, hogy kevesebbet panaszkodjon az a pár millió ember, aki ebben az országban nap mint nap biciklire ül.

Nemrég írtunk róla, hogy a 3-as metró Váci úti szakasza felújításának idejére éppen biciklis metrópótlásért kampányolnak, sőt arról is megemlékeztünk, hogy Bécsben ez mennyire bevált.

Kürti Gábor, a Kerékpárosklub elnöke és Révész Máriusz kerékpárügyi kormánybiztos szerdán írt alá megállapodást. Mint azt a klub írja:

Tavasszal újraindítjuk a Bringázz a Munkába! kampányt, folytatjuk a kerékpáros beruházások véleményezését, résztveszünk a stratégiaalkotásban és kutatásokban, oktatási programok kidolgozásában, szemléletformálásban és bringabarát jogi környezet kialakításában. A Kerékpárosklub és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közti együttműködés formalizálásáról írt alá megállapodást Révész Máriusz kerékpárügyi kormánybiztos és Kürti Gábor a Magyar Kerékpárosklub elnöke szerdán.

 

Fotó: Vargosz / Magyar Kerékpárosklub

“7 millió kerékpár van Magyarországon, körülbelül kétszer annyi, mint gépjármű. Az ország 24%-a rendszeresen kerékpárral jár. Ehhez képest még van hová fejlődni” – nyitotta meg Kürti Gábor (Kükü) a Kerékpárosklub elnöke szerdai, Révész Máriusz kormánybiztossal közös sajtótájékoztatót. Az eseményen együttműködési megállapodást kötött a klub és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, melyben a hazai biciklis közlekedés terjesztésében, fejlesztésében évek óta végzett közös munkát formalizálták.

Az NFM és a Kerékpárosklub együttműködésének célja:

  • a kerékpárral rendszeresen közlekedők és munkába járók számának és arányának folyamatos növelése
  • szemléletformálás a fenntartható közlekedési módok terjedése érdekében
  • a közlekedési kultúra javítása; közlekedési konfliktusok, balesetek számának csökkentése
  • a kerékpáros közlekedést érintő döntések alaposabb, körültekintőbb előkészítése

Az együttműködés legfontosabb gyakorlati pontjai közt szerepel az országos kerékpáros stratégiák kialakításában való részvétel, illetve a kiemelt állami kerékpáros beruházások terveinek véleményezése. A Kerékpárosklub részt vesz olyan kiemelt állami projektek tervezési folyamatában, mint a Duna menti Eurovelo 6 kerékpáros túraútvonal fejlesztése, a jövőre esedékes Budapest-Balaton biciklis útvonal kialakítása, a Balatoni Bringakörút felújítása. Kerékpárosbarát KRESZ-módosításon és oktatási, szemléletformálási programokon is együtt dolgozik a civil szervezet a minisztériummal.

A megállapodás kiemelt pontja a Bringázz a Munkába! kampány 2018-as újraindítása, megjegyzik, hogy az eddig több tízezer ember kerékpáros munkába járását ösztönző országos program most új lendületet kaphat.

A klub és a minisztérium közös kutatásokat, adatelemzéseket, hatásvizsgálatokat készít, ezeket beépíti a jövőbeli szakmai munkába, illetve a stratégiai célok megvalósulásának ellenőrzésébe. Szakmai szemléletformálás céljából a kerékpárosbarát tervezési szempontok még hangsúlyosabb megjelenítése várható a szakmai konferenciákon, rendezvényeken.

“Soha nem látott kerékpáros fejlesztések fognak megvalósulni Magyarországon – emelte ki Révész Máriusz kormánybiztos. – Az előkészítő munkákban tervekről, nyomvonalakról a jövőben is ki fogjuk kérni a Magyar Kerékpárosklub véleményét” – tette hozzá.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top