Magyarország kúl

Makói zászlót tűzött ki a Himalája csúcsára a könyvelőnő

Két éve még csak vágy volt, mára valóság lett: a 44 éves makói könyvelő, Kerekes Éva megmászta a Himalája egyik, 7000 méter feletti csúcsát.

Közzétette: Kerekes Éva Marosmenti Nagymedve – 2017. október 31.

A kemény sportolóiról egyre inkább ismert Makó város zászlaja lengedezett a Himalája 7126 méteres csúcsán. Egy kétgyermekes könyvelő, a 44 éves Kerekes Éva tűzte ki a Himlungon, aki hegymászóként egyre magasabbra tör, írja a Bors Online.

„Nehéz szavakba önteni az érzést, milyen is az, amikor az ember fellép egy ilyen magas hegy tetejére. A könnyeimmel küszködtem” – írta a Délmagyarország című napilapnak Éva, akit a Facebookon keresztül tudtak elérni, mivel még Nepálban van, és csak a hónap közepén ér haza. A makói édesanya 2015-ben határozta el, hogy csúcsokat fog dönteni, ezért a következő születésnapját a nyár végén már a Mont Blanc tetején ünnepelte.

Betartotta a hegymászásban kötelező fokozatosságot: márciusban még csak ezer méter fölé jutott, de áprilisban, a Radnai-havasokban már 2303 méter magasan járt. Részt vett gleccserjáró tanfolyamon, megtanulta a jégcsákány és a hágóvas használatát.

Augusztus 21-én teljesült az álma: a Mont Blanc tetején állhatott 4810 méteren. Évát rabul ejtették a hegyek, és a 2016-os cél már Nepálban volt: a Himalája.

Itt ismerkedett meg Herczeg Angelikával, aki a mászótársa lett, és március 19-én felértek az 5640 méteres Kala Patthar tetejére. Most kipipálhatja a Himalájában a Himlungot is.

Az új cél: a Himlung Himal 🗻

Közzétette: Kerekes Éva Marosmenti Nagymedve – 2017. október 8.

„Oda ebben az évben rajtunk kívül csak egy cseh csapat jutott fel. Katmanduból autóval jutottunk el Kotóig, ahonnan viszont három nap gyaloglás következett a 4950 méter magas alaptáborba. Két nap múlva indultunk az 1-es táborba, a következő éjszakát már a 2-es táborban töltöttük, másnap jött a 3-as. Október 22-én, nepáli idő szerint hajnali fél kettőkor indultunk a csúcsra, amit háromnegyed tízkor értünk el. 18 napot szántunk a meghódítására – mindössze öt nap alatt sikerült” – büszkélkedett a csúcshódító könyvelő.