nlc.hu
Magyarország kúl
Kétszázzal mennek majd az új Intercity-k

Kétszázzal mennek majd az új Intercity-k

Új Intercity-kocsikat gyártanak és vásárolnak a belföldi közlekedésre: ezek jóval nagyobb sebességre képesek, mint az eddigiek, mint ahogy a vasútvonalak közül is jónéhány.

Az Intercity+ prototípusa (MTI-fotó: Máthé Zoltán)

Mivel hamarosan néhány vasútvonal alkalmas lesz a jelenleginél nagyobb sebességű közlekedésre, új InterCity-kocsikat is vásárol a MÁV, amelyek 2019-ben jelenhetnek meg a belföldi közlekedésben, írja az Index.

A MÁV-Start Zrt. szolnoki járműjavító üzemében már meg is kezdődött az új vasúti kocsik (IC+) sorozatgyártása, a munkához szükséges beszerzési eljárások jelentős része lezárult – közölte a cég. A Start húsz, saját fejlesztésű és nemzetközi forgalomra is alkalmas Intercity kocsi előállítását kezdte meg, az első két jármű jövő tavaszra készülhet el.

Először többcélú, így kerékpárok és kerekesszékek szállítására is alkalmas kocsik, majd másodosztályú, termes járművek készülnek. Ezt követően épülnek első osztályú kocsik is.

A Magyar Hírlap kitér arra: a nemzetközi és belföldi forgalomra készülő kocsik között leginkább a forgóvázak, azaz a futóművek esetében van eltérés, előbbi járművek ugyanis óránként kétszáz kilométeres sebességre alkalmasak, utóbbiak “csak” százhatvanra. A tervek szerint a húsz nemzetközi kocsi mellett száz új IC+ épül a belföldi forgalom számára.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top