Az idén 5-7 százalékos növekedést várnak az áruházláncok a söreladásban, már a tavalyi forgalom is megközelítette a 140 milliárd forintot.
Mennyiségben 1, értékben 4 százalékkal emelkedett tavaly a sör hazai kiskereskedelmi forgalma, ezzel megközelítette a 140 milliárd forintot – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a Nielsen piackutató. A 2017-es sörértékesítésen belül 90 százalékot fednek le a hagyományos sörök, 7 százalék az ízesített változatok aránya, a fennmaradó 3 százalékon pedig a félbarna, búza- és kukoricasör osztozik.
A lap által megkérdezett áruházláncok az idén további 5-7 százalékos bővülést várnak, ehhez azonban elengedhetetlen az iparágnak kedvező, hosszú, meleg nyár.
Abban is bíznak, hogy a közelgő labdarúgó-világbajnokság katalizátorként hat a fogyasztásra.
A SPAR szerint a teljes forgalom 35 százaléka realizálódik a nyári hónapokban, a Tescónál ez az arány 40 százalék. A hipermarket jelezte: a növekedéshez hozzájárul, hogy a szállító partnerek egy része a négydecis kiszerelésről visszaállt a félliteresre, de az is lényeges változás, hogy egyre népszerűbbek a minőségi, magasabb árú prémium termékek.
A két vállalat egyetért abban, hogy a magyarországi piacot továbbra is a hazai márkák uralják, 50 százalék felett van a részarányuk. Az elmúlt évek legnagyobb nyertesei a hazai készítésű kézműves sörök mellett a prémium kategóriás importtermékek voltak. Emellett az is megfigyelhető, hogy iparági átlag felett növekszik a cseh sörök forgalma hazánkban.