nlc.hu
Magyarország kúl
Fantasztikus hidat terveznek Buda és a Margitsziget közé

Fantasztikus hidat terveznek Buda és a Margitsziget közé

A budai Duna-part megújítására írtak ki tervpályázatot: a győztes építészek többek között egy fantasztikus gyalogoshidat álmodtak meg a Margitsziget felé.

A Fővárosi Önkormányzat tervpályázatán, amelyen a budai belvárosi Duna-part megújítására kellett javaslatot tenni, a Korzó Stúdió nyerte az első díjat, írja a Turizmus.com.

Illusztrációk: epiteszforum.hu

A tervezett híd a budai oldalt és a Margitszigetet kötné össze, pontosabban a Szépvölgyi út végén létesülő park és a Margitsziget között hidalná át a Dunát. Az Újlak nevű városrészre tervezett híd úgynevezett tört tengelyű, osztott pályás, gyalogos-kerékpáros sávokból álló, áttört hatású, rácsos gerendahíd.

A tervezők megállapítása szerint a budai oldal funkcióit főként a közúti közlekedés korlátozza, sokszor ellehetetlenítve a közterek használatát. A Szépvölgyi út dunai vége jelenleg elsősorban közlekedési felület. A rakparti gépjárműforgalom és az észak–dél irányú kerékpárút határozza meg a területet.

A Lukács fürdő előtti zöldterületen megtalálható egy kevésbé vonzó játszótér, a parkot leginkább áthaladásra használják. A Bem teret méltatlanul vágja félbe a közúti forgalom, így az ünneptér megbillenve, a szobor egyik oldalára szorul ki – állapítják meg a tervezők.

A fő utca jelenleg déli irányban egyirányú, kétoldali parkolással kizárólag a közúti közlekedés uralja. A Műegyetem előtti terület funkcióját a P+R parkoló tölti ki, aránytalanul nagy felületet elvéve a Duna menti parti zónából.

A megújítás kapcsán a tervezők hangsúlyozták a kiírás szerinti négy akcióterület (Újlak, Felhévíz, Bem tér és Fő utca, Lágymányos) egymással való kapcsolatát. A közösségi használatra szánt területeket növelték, új funkciókkal bővítették a területeket.

Illusztráció: epiteszforum.hu

A terv budai alsó rakpart észak-déli közlekedési folyosó szerepe továbbra is biztosítaná, a budai felső rakparton viszont a beavatkozások következtében olyan köztérhálózat jönne létre, amely az ott lakók és a turisták számára is vonzó alternatívát kínálna a part menti tartózkodásra, valamint elősegítené a budai háttérterületek és a folyópart kapcsolatát.

A tervezett beavatkozások:

Újlak (Margitszigettel szembeni budai oldal)

  • Új közlekedési csomópont.
  • Part menti gyalogos zóna.
  • Új gyalogos híd.
  • Szépvölgyi útnál új zöldfelület.
  • Fischer Ágoston park felújítása, funkcióbővítése.

 

Felhévíz (Margit-híd környéke)

  • Part menti gyalogos zóna.
  • Attraktív, víz tematikára épülő park kialakítása a Lukács fürdő előtt.
  • Germanus Gyula park felújítása.

Víziváros

  • Új közeledési struktúra a Bem téren.
  • A tér gyalogos felületének kiterjesztése a homlokzatokig.
  • Ünneptér a Bem szobor előtt.
  • Utcafásítás, funkcióbővítés.

Lágymányos (XI. kerület, Műegyetem környéke)

  • Közlekedési felületek racionalizálása.
  • Duna menti sétány, promenád kialakítása.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top