A Kádár-korszak egyik legnépszerűbb közlekedési eszköze a két keréken guruló csoda, a Csepel bicikli volt. Szinten minden udvarban parkolt egy Csepel: ezzel a kis biciklivel mentünk bevásárolni, hétvégén ezzel kerekeztünk át a barátokhoz, a túra változattal feltekertünk a lankásabb domboldalakra, a sportosabbak pedig munkába is ezzel a kerékpárral gurultak.
A legnépszerűbb a ’60-as évektől gyártott Camping kerékpár volt, amiből körülbelül 1 millió darabot adtak el 2000-ig! Létezett összecsukható változata is a Csepel biciklinek, ami a praktikum netovábbja volt, hiszen nem volt az a kis hely, ahol ne fért volna el ez a kétkerekű táltos.
Az első Csepel biciklik 90 éve készültek, ráadásul nem is itthon, hanem Grazban. A Weiss-Művek gyártmányai között nemcsak egyszerűen Csepel, hanem olyan fantázianevek alatt is futottak kerékpárok, mint Rakéta, Gazda, Diadal, Vitéz, Hangya, Galamb, Fecske, Pajtika, Sport és Csoda.
A két világháború között részletre is lehetett vásárolni biciklit, és külön, kerékpárversenyeket is rendeztek az kerékpár eladások növelése érdekében.
1950-ben létre jött az önálló Csepel Bicikligyár, és megjelentek a Luxus, a Leány, a Túra, a Budapest, a Mátra, a Tihany elnevezésű kerékpárok, és persze, az Úttörő típus sem maradhatott ki.
A retro bicikli annyira népszerű volt, hogy még külföldre is exportáltak, de azokról a modellekről itthon rendszerint nem is hallottunk. A rendszerváltás után a gyárat az amerikai Schwinn vásárolta meg, és még ma is gyártanak Csepel bicikliket. Neked megvan még a Csepeled?