Budapest 1991 óta buszos városnézésekkel, a világörökségi színhelyeket bemutató gyalogos sétákkal ünnepli a Turizmus Világnapját. A főváros és több vidéki város idegenvezetői ingyenes városnézésekre hívják a hazai közönséget, írja a Turizmus Online.
Az idei buszos világnapra az idegenvezetésre 2000-en regisztráltak, összesen 45 busz indul. Köztük Hop on Hop off, Cityrama, Eurama és MB traveles buszok. Indul két kimondottan mozgáskorlátozott utasok szállítására alkalmas mikrobusz is várja az utasokat.
A hajós idegenvezetésre 960-an regisztráltak (összesen 6 hajó indul), míg a villamosos utazásokra is 960 a regisztráltak száma. Idén összesen 45 busz, 6 hajó és 3 villamos közlekedik a rendezvény keretein belül. Csak a járműveken több mint 40 idegenvezető segít.
Idén február 22. és 25. között minden nap gyalogos túrák, tematikus séták, tárlatvezetések, épületbejárások, múzeumlátogatások indulnak a város különböző pontjain. A programok nagy része térítésmentesen látogatható, de van néhány, melyen csekély összegű díj befizetésével lehet részt venni. A programokra előzetesen regisztrálni kell.
A tematikus sétákra, speciális városnézésekre már eddig is közel 3600-an jelentkeztek. Több mint 120 programon vehetnek részt a látogatók. A programokon több mint 100 idegenvezető vesz részt és a megvalósításban több mint 100 partner segít.
Templomba is járnak
– Budapest szíve itt dobog – idézte egy külföldi vendég szavait dr. Osztie Zoltán, a Budapest-Belvárosi Nagyboldogasszony Főplébánia-templom plébánosa a tájékoztatón. Temploma spirituális és kulturális központ is, amely egyedül az országban 24 órában nyitva tart. Tavaly a világnapon egy nap alatt ezer embernél is több tért be a templomban – mondta az atya, aki tavaly óta Budapest kulturális és turisztikai nagyköveteként dolgozik azon, hogy a világban jó híre legyen az országnak.
Bán Teodóra, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ ügyvezetője véleménye, hogy a turisztikai informátorok és az idegenvezetők a turisztika kulcsszereplői, mivel ők azok, akiknek tanácsain, szemén keresztül kapnak ízelítőt a turisták Budapest kínálatából. A BFTK több nyelven gondozza és naprakész tartalommal tölti meg budapestinfo.hu weboldalukat és felhívta a figyelmet arra, hogy az Europen Best Destination felkérésére indított – Budapestet népszerűsítő marketing-kommunikációs kampányuk is nagy sikert aratott: az akciónak, valamint a bel- és külföldi turisták lelkes szavazásának köszönhetően Budapest nyolcadikként végzett a TOP 10 legjobb európai desztináció között.