Miközben a hétvégi városnézések és rövid munkalátogatások területén egyértelmű a diszkontjáratok előnye, az interkontinentális utak vagy hosszabb családi nyaralások esetében továbbra is van létjogosultságuk a hagyományos légitársaságoknak. Sajátos műfaj a charterjáratoké, amelyek csak az utazási irodák ajánlatai révén érhetők el, szolgáltatásukban és áraikban pedig a hagyományos légi fuvarozók közé sorolhatók, írja a Magyar Idők.
Hazánkban a piacvezető ezen a területen a Travel Service, amely idén nyáron több új útvonalat repül Budapestről: az albán Tiranát vagy az egyiptomi Marsza Alamot. Kínálatukban lesz egy különlegesség: Budapestről és Debrecenből viszik a Costa Brava kedvelőit Barcelonába, de úgy, hogy a budapesti bázisról először egy rövid, 30 perces járattal átrepülnek Debrecenbe, és onnan Spanyolországba. Ez akár magyar belföldi járatként is értelmezhető.
A perzsa állam nyitási politikájának újabb kézzelfogható jeleként márciusban megjelenik Ferihegyen az Iran Air, a légitársaság járatai október végéig hetente egy alkalommal repülnek Teheránból Budapestre és vissza. Ugyancsak egzotikusnak tekinthető célpontra, Jordániába indít járatot idén a Ryanair Ferihegyről, a gépek hetente kétszer közlekednek Ammanba. A marokkói állami légitársaság, a Royal Air Maroc érdeklődik a Casablanca–Budapest útvonal iránt. A Wizz Air márciusban a norvégiai Stavanger városába heti két, Athénba heti négy járatot indít, a Budapest–Bázel útvonalon pedig heti ötször lehet eljutni a légitársasággal.
Összességében elmondható, hogy 2018 nyarán egymillióval több ülőhelyet kínálnak a légitársaságok a Budapestről induló járatokon, mint a tavalyi év azonos időszakában.