Az M3-as metró felújítása alatt az érintett szakaszokon lényegesen többen használják a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közbringarendszerét, a Mol Bubit – írja a Világgazdaság.
A metrópótlás vonzáskörzetében tavaly november és ez év áprilisa között az egy évvel korábbi időszakhoz képest 18,8 százalékkal 119 ezerre nőtt a bérlések száma. Ezzel igazolódtak azok a várakozások, amelyek már a rekonstrukció megkezdése előtt jelezték, hogy a rövidebb utakra valószínűleg sokan választják majd a közbringarendszer kerékpárjait.
A közbringarendszer népszerűségének megugrásához valószínűleg az is nagyban hozzájárult, hogy a Magyar Kerékpárosklub (MK) tavaly komoly kampányba kezdett a kerékpáros metrópótlás népszerűsítéséért. „A bicikli a felújítás ideje alatt több ezer ember számára jelenthet valós alternatívát a pótlóbuszokkal szemben. Annál is inkább, mivel az Újpest-Központ–Lehel tér közötti szakaszon már most is rengetegen bringáznak, és több olyan jól bejáratott elkerülő út van, amelyek segítségével bringautakon, biciklisávokon és kis forgalmú utcákon elkerülhetőek a dugók” – nyilatkozta akkor az NLCafénak Halász Áron, a szervezet szóvivője.
A közlekedési vállalatnak tavaly 62,4 millió, idén áprilisig pedig 10,3 millió forintos bevételt hoztak a Bubira váltott jegyek és bérletek. A 2015-ös és a 2016-os bevétel közel 70 millió forint volt.