Magyarország kúl

Imád fesztiválozni a magyar

A felnőttek harmada szigetel, soundozik vagy voltol. A könnyűzenei és gasztrofesztiválok a legnépszerűbbek.

A magyarok harmada jár fesztiválokra, amelyek közül a könnyűzenei, a gasztronómiai és a városi fesztiválok a legnépszerűbbek – derült ki a Kutatópont Kft. szerdán nyilvánosságra hozott közvélemény-kutatásából.
 
A júniusban kétezer fős mintán végzett, reprezentatív kutatás eredményei szerint a magyarországi felnőtt lakosság 33 százaléka szokott fesztiválokra járni. A fesztiválozás az 50 év alattiakra jellemző inkább, a 18–29 évesek 53 százaléka, a 30–39 évesek 48 százaléka, míg a 40–49 évesek 48 százaléka látogat fesztiválokat – írják az MTI-hez eljuttatott közleményben.

Fotó: MTI Fotó / Bodnár Boglárka

Annak ellenére, hogy Budapesten jóval több fesztivált rendeznek, a fővárosban élők a községek lakóival hasonló arányban látogatnak fesztiválokat (32 és 29 százalék). A fesztiválozókedv a megyeszékhelyen élők körében a legmagasabb, 42 százalék. A fesztiválokat látogató felnőtt lakosság fele évente egyszer él ezzel a szórakozási formával, míg további 28 százalék félévente jár fesztiválra.
 
A kutatás eredményei szerint a könnyűzenei fesztiválok tudják leginkább (45 százalék) megszólítani a felnőtt lakosságot. A könnyűzenei koncertek elsősorban a 18–29 éveseket vonzzák, a korcsoport 69 százaléka szokott ilyen jellegű fesztiválokra ellátogatni. Nagy népszerűségnek örvendenek a gasztronómiai fesztiválok, amelyek a fesztiválozó felnőttek 34 százalékát mozgósítják, valamint a városi fesztiválok (30 százalék) is közkedvelt szórakozási lehetőségek.
 
A nemek tekintetében a nők az átlagnál nagyobb érdeklődést mutatnak a szüreti fesztiválok iránt, a férfiak inkább a könnyűzenei koncerteket kedvelik. Míg az idősebb, 50 feletti látogatói szegmenst a hagyományőrző és gasztronómiai fesztiválok, a 18–29 éveseket a könnyűzenei és motoros fesztiválok vonzzák leginkább. A budapestiek az átlagnál magasabb arányban jutnak el művészeti, tánc- és könnyűzenei fesztiválokra, vidéken a családi és városi fesztiválok népszerűek.
  
Azoknál, akik nem járnak fesztiválokra, a fő indok az, hogy nincs olyan tematika, amely érdekelné őket (38 százalék), de a tömegtől való viszolygás (37 százalék) is komoly visszatartó erőt jelent. A fesztiválokat nem látogatók egy jelentős szegmense (24 százalék) az anyagi források hiányával magyarázta távolmaradását, a 40 év alatti lakosság körében az átlagnál gyakrabban fordult elő ez az indok – olvasható a közleményben.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top