Egyre jobb söröket iszik a magyar. Az első fél évben 3,6 százalékkal nőtt a magyar sörpiac, a bővülés mértékénél szembetűnőbb azonban a belső átrendeződés: január és június között a prémium minőségű sörök forgalma 30 százalékkal ugrott meg, a szuperprémium termékek iránti kereslet pedig 50 százalékkal – írja a Világgazdaság.
Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója hangsúlyozta: miközben a minőségi sörök népszerűsége nő, egyre kevesebb fogyasztó választja a közép- és alsó kategóriás termékeket. Szerinte a nyári hőség legalább 3-5 százalékos növekedést hozhat a harmadik negyedéves sörfogyasztásban, ami az egész évet tekintve is biztató lehet. A prémium és szuperprémium sörök bővülése hosszabb távon a magasabb bázison is két számjegyű maradhat a szakember szerint.
Bors Kata, a Heineken Hungária vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője kiemelte, hogy az idén a szokásosnál előbb kezdődött a sörszezon, az átlagosnál melegebb és szárazabb április és május hatására már a második negyedév elején rendkívül jó fogyást tapasztaltak, ami 2017 azonos időszakához képest értékben és volumenben is két számjegyű növekedést eredményezett. Ha marad a jó idő, akkor a teljes évre vetítve csaknem 5 százalékos növekedésre számítanak a sörpiacon – mondta a lapnak.