

MTI-fotó: Balogh Zoltán
A válság éveiben számottevően csökkenő vásárlóerő lassan, de visszatér, a bővülő fogyasztás a könyvvásárlásra is kiterjed – írja a Vg.hu.
Katona Ildikó, a Könyvmolyképző Kiadó Kft. tulajdonosa a Világgazdaságnak elmondta, hogy a generációváltás sem okoz problémát, hiszen tapasztalataik szerint egyre több gyermekkel, fiatallal sikerült megszerettetni az utóbbi időben az olvasást. Az e-könyvre sem tekint vörös posztóként a szakma, elszívóereje ugyanis nem számottevő. A pozitív trendet a Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülésének (MKKE) adatai is alátámasztják.
A két legnépszerűbb szegmens – külön-külön 30 százalékos részt kihasítva a piacból – a gyermek– és ifjúsági könyv, illetve az ismeretterjesztő mű kategória.