A kapitalizmus és a Black Friday előtt is volt vásárlási kedv, és a Kádár-korszak áruházai mindent megtettek azért, hogy a Bartók-ezreseket náluk költsük el.
Az ünnepi reklámkampányok a kor szelleméhez mérten vásárlásra ösztönöztek, és a legnagyobbak, mint a Sugár, a Skála vagy a Centrum plakátjai díszítették az utcák hirdetőoszlopait.
A Centrum a 100 Folk Celsius Ünnepek ünnepe című számával erősítette a marketinget:
Gyerekkorunkban még nem szoktunk hozzá ahhoz, hogy mindenből van dögivel, sőt, épp ellenkezőleg: a hiánycikk gyakran hallott kifejezés volt, akár banánt, akár joghurthabot, vagy Sanyo videólejátszót akartunk venni. Ezért, ha hozzájutottunk egy drága ajándékhoz forintért, vagy a határt átlépve márkáért, azt éveken keresztül megbecsültük!
A Skála sem maradhatott ki az idilli mesejátékra hajazó retró reklámjával: