„Te jó ég, mekkora úszógumik!” |
Vásárlóként hamar beláthatjuk, ruházati boltot üzemeltetni nem könnyű műfaj, főleg ha a vásárló kényelméről, kiszolgálásáról van szó. Fontos az átláthatóság, a személyzet, de még a háttérben pulzáló zene is rengeteget dob a hangulaton, sőt egyenesen megszűri a vásárlóközönséget – mégis, ami ennél is fontosabb faktor, az nem más, mint a próbafülke, a hely, ahol a vásárlás kimenetele eldől.
Pont ezért nagyon nem mindegy, hogy érzi magát ott az ember. S bár ezt már jó pár éve tudjuk, egy aktuális közvélemény-kutatásból most megint kiderült, a próbafülkék műfaja az évek során nem javult túl sokat, a nők többsége továbbra is csúnyának, kövérnek és tökéletlennek érzi magát a pár négyzetméteren, írja Nerve.
Kutatók szerint az üzletek, üzletláncok sokat tehetnek azért, hogy segítsék a vásárlókat a rossz érzés leküzdésében. Sokat számít a megfelelő világítástechnika megválasztása, de az sem utolsó szempont, ha az üzletben nem tökéletesre retusált, nádszálvékony modelleken reklámozzák a próbára kiválasztott ruhát – ez csak fokozza a frusztrációt.
A szavazók többségének véleménye szerint:
Utálom, a próbafülkékben rémesen festek
Próbafülkeparák
Egy gyors szerkesztőségi körkérdés alapján a listát az alábbiakkal bővítenénk:
- Nem árt, ha a próbafülkében van dupla tükör, hogy a felvett ruhát minden szögből meg lehessen nézni.
- Nem lenne rossz, ha a függöny valóban takarna, kellemetlen, ha belátnak.
- Örülnénk, ha lenne akasztó, ahova a táska, a levetett ruha felkerülhet.
- A rendszeres porszívó soha nem árt, a porcicák, a cipőkről lehulló piszok kellemetlen látvány.
Te mivel bővítenéd a kívánságlistát?