Öltözködjünk

Bugyikkal népszerűsítenék a környezetvédelmet

A hód és a kormorán lett a "zöld kampány" két főszereplője.

Mintegy ezer, kormoránnal és hóddal díszített alsóneműt rendelt a cseh környezetvédelmi tárca, amely ezekkel a promóciós tárgyakkal akarja népszerűsíteni a környezetvédelmet. A bulvárlapok témájává vált eset érdekessége, hogy a cseh szlengben mind a hódnak, mind pedig a kormoránnak pikáns jelentése van: a madár (pták) férfi nemi szervet jelent, a hód (bobr) szó alatt pedig a női nemi szervet, illetve a női fanszőrzetet értik. Így értelemszerűen a szaktárca által megrendelt alsóneműk közül a férfiaknak szánt típust egy kormorán, a női alsóneműt pedig egy hód díszíti.

Forrás: blesk.cz
Forrás: blesk.cz

Az ezer alsóneműre a Csehországi Környezet nevet viselő népszerűsítő kampány keretében írt ki közbeszerzési eljárást a cseh környezetvédelmi tárca. Ennek keretében csaknem 22 ezer euróért (átszámítva mintegy 6,5 millió forintért) akar promóciós tárgyakat vásárolni.

Matyás Vitík, a cseh szaktárca szóvivője viszont azzal érvelt, hogy azért esett választásuk erre a két motívumra, mivel a kormorán olyan madár, amelyet törölték a védett állatok listájáról, a hód pedig a természet része még akkor is, ha a környezetre gyakorolt hatása nem mindig pozitív.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top