Az ázsiai–amerikai felmenőkkel rendelkező divattervező 30 évvel ezelőtt született San Franciscóban, ám csupán tinikorában kezdett el rajziskolába járni. Tanárai olyannyira meg voltak vele és a sziluettjeivel elégedve, hogy eldöntötte: ruhákat fog tervezni.
A kaliforniai srác 19 éves korában költözött New Yorkba, hogy a világhírű Parsons Divatakadémiára járhasson – ám mindössze két év tanulás után otthagyta az egyetemet, hogy a Vogue-nál, a Marc Jacobsnél és a Derek Lamnál legyen gyakornok – 2007-ben pedig útjára indította márkáját, az Alexander Wangot, ami azóta is világsiker.
Első kollekciójában kötött holmikat mutatott be, ám pontosan két évvel később már a New York-i divathéten debütált új kollekciójával – a kritikusok imádták a holmijait, ezért nem is meglepő, hogy 2008-ban elnyerte a Legjobb Divattervező díját a CFDA és az amerikai Vogue jóvoltából.
Közben kijött a táska- és cipőkollekciójával is, majd létrehozta a “T by Alexander Wang” vonalát, mely mérsékeltebb árakon kínálta a tőle már jól megszokott, kreatívan elegáns stílust.
Ezek után igazi aranybetűs évek következtek Wang mester számára: 2009-ben a Swarovski a Legjobb Tervezőnek választotta, majd a Svájci Textildíjátadón is győztesként távozott. Egy évvel később a Swarovski ismét, ezúttal Kiegészítők kategóriában díjazta, majd a világhírű férfimagazin, a GQ is őt találta a Legjobb Férfiruha-tervezőnek.
Nem, még közel sincs vége a díjesőnek! 2011-ben az Amerikai Divattervezők Szövetsége (CFDA) kiegészítődizájnerként újból a legjobbnak ítélte, majd a Nemzeti Divatszövetségtől is csillagot kapott.
Ekkor figyelt fel rá a legendás Balenciaga divatház, melynek aztán kreatív igazgatója lett – a márkának tervezett első kollekcióját 2013 januárjában mutatták be, idén pedig kijött a “B by Balenciaga” nevű parfümjével is.
Alexander minden kétséget kizáróan remek választásnak bizonyult: olyan sztárok viselik a ruháit, mint Rihanna, Kim Kardashian, Blake Lively, Paris Hilton, Fergie, Gisele Bündchen vagy akár Gwyneth Paltrow – a vörös szőnyegen és civilben egyaránt.
A tervező neve tehát garantálja a sikert, annál is inkább, hiszen 16 márkabolt mellett több mint 700 üzlet árulja a ruháit világszerte – olyan luxusáruházakat is beleértve, mint a Barneys, a Neiman Marcus, a Bergdorf Goodman, s még sorolhatnánk a nagy nevű terjesztőket.
Alexander Wang 2014-es évének egyik legnagyobb durranása minden kétséget kizáróan a H&M-mel kötött együttműködése. A november 6-án megjelenő kapszulakollekciója egyszerre lesz szexis és sportos, sokoldalú és exkluzív. Egyszóval, olyan igazi “wangos”.