Bár Hillary Clinton soha nem volt divatikon, ám az elnökválasztási kampány alatt mégis komoly hatást gyakorolt a nők öltözködésére. A jelenséget úgy hívják: a fehér kosztüm effektus.
Az elmúlt hónapokban Hillary Clinton többször viselt fehér nadrágkosztümöket különféle rendezvényeken, a szakértők szerint pedig egyértelműen ennek tudható be, hogy megnőtt a kereslet ez iránt a holmi iránt. A világ legnagyobb divatoldalán, a Lyst.com-on 460 százalékkal nőtt meg a keresések száma a fehér nadrágkosztümre a januári adatokhoz képest. Az elmúlt két hétben pedig több nadrágkosztümöt adtak el az oldalon, mint az azt megelőző két hónapban együttvéve, a legtöbb eladott modell pedig ezek közül is fehér színű volt.
Míg korábban a legnépszerűbb nadrágkosztümszín a fekete volt, azt pedig a kék és a piros követte, jelenleg a fehér szín áll a toplista élén.
Hillary Clinton kampánya során olyan hashtagek is elterjedtek a közösségi médiában, mint a #PantSuitNation (#NadrágkosztümNemzet) vagy a #WearWhiteToVote (#Szavazz Fehérben), melyek szintén azt bizonyítják, hogy Hillary és a nadrágkosztümök, különösképpen a fehérek a demokrata elnökjelölt védjegyévé váltak.