A brit Goodwin Smith férficipő-márka legújabb reklámfilmjének ötletgazdái abban a klisében gondolkodtak, miszerint hiányos öltözetű nőkkel bármit el lehet adni. Csak épp azt nem vették észre, hogy 2017-et írunk, és ezt annyira már nem kellene erőltetni.
A fehérneműs, illetve félmeztelen nők szexista alázását középpontba állító reklámfilm ellen kilencen tettek panaszt a brit reklámhatóságnál (Advertising Standards Authority – ASA). A hatóság megállapította, hogy a hirdetés megsértette a társadalmi felelősségre vonatkozó szabályozást, ezért betiltották.
Az ASA szóvivője úgy nyilatkozott, a reklám a férfiakat magabiztosnak, sikeresnek ábrázolja, ezzel szemben a nőket alárendelt, megalázó helyzetekben mutatja be. A kontrasztot jól érzékelteti már az is, hogy míg a nőkön alig van ruha, a férfiak elegáns öltönyt viselnek.
A hatóság álláspontja szerint a reklám szexuálisan szuggesszív, tárgyiasítja a nőket, ennek következtében pedig ártalmas.