Egy lengyel márka, a Nanushki jó ötletnek tartotta hitleres zoknikat gyártani, mert miért ne. Lehet, hogy azt gondolták, ez is a traumafeldolgozás része, hogy viccet csinálnak egy olyan témából, amin alapvetően senkinek nem illik mulatnia. Persze nem mindenki értékelte a gesztusban a humort.
A zokni tüzes vitát váltott ki Lengyelországban, főleg azért, mert éppen most fogadtak el egy törvényt, mely kimondja, hogy az ország nem volt bűnrészese annak idején a holokausztnak, valamint azt, hogy aki lengyel holokausztról beszél, vagy arról, hogy a lengyelek elkövetők voltak, azt büntetik. Az Auschwitz Emlékmű szerint ízléstelen és visszataszító a lábbeli, elég nagy problémának tartják, hogy „a történelem egyik legnagyobb bűnösét használják marketing célokra”.
A Nanushki azóta átnevezte a zoknit Patrick, a brókerre, de egyértelmű a figura egyezése Hitlerrel. Az Auschwitzban és Birkenauban található koncentrációs táborokban a becslések szerint 1,1 millió zsidót, romát és a nácik által nemkívánatosnak ítélt embert gyilkoltak meg, így érthető és jogos sokak felháborodása a zokni miatt.