„Rövid és intenzív utazás a Nyugat gyarmataira, hogy megértsük a kolonialista stílust. A vásznunk olyan erős, mint a napszítta arcok.” Így hangzik az agymenés, amivel egy milánói divatmárka, a Big Uncle írja le a Colonial Deal névre keresztelt kollekcióját, melyet a 19. századi gyarmatosítás inspirált.
Bár a Big Uncle tervezői állítják, semmilyen politikai vagy rasszista céljuk nem volt a kampánnyal, elég egyszerű belátni, hogy az üzenetük mennyire félrement. Nem csoda, hogy a kollekció ellen szerkesztett petíciót 600 ezren írták alá – hiszen olyan szóval fémjelezni valamit, ami egy véres és erőszakos korszakot jelöl, amikor egyes népcsoportok önkényesen igáztak le más kultúrákat, és taszítottak több ezer embert rabszolgaságba, azzal valami nagyon nincs rendben. A márka „kolonializmus” felirattal ellátott ruhadarabjait márpedig elég nehéz másként értelmezni.