“Nem akarja, hogy a vásárlói azt lássák, hogy náluk kevésbé vonzó emberek is viselhetik ugyanazokat a ruhákat, mint ők. Akik az ő márkája darabjait hordják, úgy kell érezniük, hogy a menők közé tartoznak” – árulta el nem túl szimpatikus módon az egyik vezető amerikai ruhamárka, az Abercrombie & Fitch vezérigazgatója, Mike Jeffries titkát egy üzleti témájú könyv szerzője, Robin Lewis.
A vezérigazgató arra törekszik, hogy kizárólag szép és vékony emberek járjanak be a cég üzleteibe, ennek érdekében a női osztályon például nem is árulnak L-esnél nagyobb méretű ruhákat. A férfi holmikból ugyan kapható XXL-es méret, ám ezt nem titkoltan a nagyon kigyúrt pasiknak szánják.
Mike Jeffries (balra) szerint a tökéletes vásárlók… |
A márka eladóként is kizárólag csinos, vékony lányokat és jóképű, sportos fiúkat alkalmaz és tavaly kiderült az is, hogy a személyzetnek rendszeresen katonai stílusú edzéseken kell részt vennie, hogy esztétikus maradjon a külsejük. Hát nem felháborító?!
Jeffries vállalja, hogy az üzletpolitikája kirekesztő, ugyanakkor állítása szerint mégis működik, ugyanis azok a vásárlók, akik kellőképpen szépek és vékonyak, hűségesek a márkához és sokat költenek náluk.