Amikor egy eladó hozzám fordul segítségért, többek között azt is megkérdezem, hogy hol és milyen formában hirdette eddig a lakását.
A tapasztalatom az, hogy a hirdetés elkészítésére még mindig nem kerül elég hangsúly, pedig ez az, amivel a lakást kereső először találkozik. Ahhoz, hogy hatékonyan tudd hirdetni lakásodat, tisztában kell lenned a hirdetési lehetőségekkel. A mai cikkben ezeket gyűjtöttem össze.
Ma már számtalan felületen hirdetheted meg a lakásodat, azonban érdemes azt a megoldást választani, aminek a segítségével a legtöbb emberhez eljut a hirdetésed a célcsoportodon belül.
Hogy jön a lakáseladáshoz a célcsoport?
Mint minden “terméknek”, úgy a meghirdetett lakásodnak is megvan a célcsoportja. Ezt a lakás paraméterein túl az alábbiak határozzák meg:
- milyen a környék,
- kik a szomszédok, illetve környékbeliek (kor, családi állapot szerinti összetétel),
- hányadik emeleten található,
- van-e a házban lift.
Ezek alapján érdemes végiggondolnod, hogy vajon ki fog érdeklődni a te lakásod iránt?
Ha egy-másfél szobás a lakásod, ami egy négyszintes, lift nélküli épület harmadik emeletén helyezkedik el, kicsi a valószínűsége, hogy egy kisgyerekes család fogja megvenni.
A fentieken kívül fontos adatok még:
- a lakás alapterülete,
- szobák száma,
- fűtés típusa.
Ezt bizonyítja, hogy az utóbbi hónapokban a lakásvásárlások jelentősebb hányada mögött a nagyobb lakásba költözés állt.
Ha sikerült a célcsoportot megtalálnod, jöhetnek a hirdetési formák:
- szórólap,
- nyomtatott sajtó,
- internet.
Még mindig találkozom olyan hirdetésekkel, amik 30 évvel ezelőtt megállták a helyüket, de mára ennél sokkal jobb, eredményesebb, és akár ingyenes megoldások közül válogathatsz.
Abban az esetben is, ha csak kiegészítő hirdetésről van szó, a helyi újságban megjelentetni egy sort egyrészt felesleges (nincs információtartalom!), másrészt pénzkidobás.
A szórólapon még mindig kevés infó fér el, de már egy újsághirdetésnél több. Viszont nem feltétlenül jut célba – ha postaládába kerül, nagyobb eséllyel végzi olvasatlanul a kukában. Ezt inkább érdemes kiragasztani szemmagasságban olyan helyekre, ahol többen láthatják (pl. lépcsőház bejárati ajtó).
Ne feledd: a hirdetés elsődleges célja a figyelem felkeltése. Mi erre a legalkalmasabb? A képek!
Hogy mire figyelj a képek készítésekor? Tudd meg a Lakásmánia blogról!