Otthon

Elérhetetlen a nyugdíjfolyósító ügyfélszolgálata, szerintük minden a legnagyobb rendben

Amióta a Magyar Államkincstár kezeli a nyugdíjakat is, azóta megszaporodtak az ügyfélpanaszok. Az ügyfélszolgálat elérhetetlen, a levelekre nem válaszolnak, az ügyeket pedig folyamatos csúszással intézik. Megtehetik, mert ettől az évtől kezdve 30 nap helyett 60 napjuk van reagálni.

Egyre többen panaszkodnak arra, hogy hónapok óta elérhetetlen a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság ügyfélszolgálata, az telefonokat nem veszik fel, az elküldött e-mailekre nem válaszolnak. A Pénzcentrumnak panaszkodók szerint mindegy, hogy mikor hívja őket az ember, sosem veszik fel a telefont. Illetve felveszik, hogy lerakják.

Az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság 2017. november elsején olvadt bele a Magyar Államkincstárba, ekkor kezdődtek gondok. Idén a közigazgatási törvény módosításának következtében az ügyintézési idő is hosszabb lett, harminc napról hatvan napra nőtt, így érdemben panaszt sem lehet tenni. Pedig sokaknak nem sikerült még megállapítani a nyugdíjukat, illetve többeknek késik az évenkénti fél százalékos nyugdíjemelés is, amit tavaly január óta kérvényezni sem kell.

Farkas András nyugdíjszakértő azt javasolja, akinek van ideje, személyesen menjen be Budapesten az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatósághoz, a Fiumei útra, vidéken pedig a kijelölt járási hivatalokba. Előtte persze érdemes időpontot foglalni a Magyar Államkincstár Nyugdíjbiztosítás szakmai aloldalán.

A Pénzcentrum is napokig próbálta sikertelenül elérni telefonon a Magyar Államkincstár sajtóosztályát, ezért levelet írtak, arra kaptak is választ: a hivatal azt írja, tökéletesen működik az ügyfélszolgálat.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top