Mindössze két munkanapjuk van az országon hétfőn végigsöprő szélvihar károsultjainak arra, hogy bejelentsék biztosítójuknál a kárigényüket – figyelmeztetett a CLB Független Biztosítási Alkusz Kft.
A biztosítók akár meg is tagadhatják a kifizetést, ha a bejelentés nem érkezik be a kár észlelésétől számított két munkanapon belül. Aki ennél többet vár a kárigény jelzésével, az biztosítási szempontból akár gyanús is lehet, ami az ügye elbírálását befolyásolhatja, sőt később a kártérítést is elbukhatja.
Németh Péter, a CLB értékesítési és kommunikációs igazgatója megjegyezte: ez a rövid határidő nemcsak a mostani esetre, hanem minden egyéb kártérítési igényre is igaz. Akinek nem volt biztosítása, utólag hiába kapkodna egy gyors szerződéssel, a már bekövetkezett kárra nem kaphat térítést.
Ha nálad is pusztított a vihar, ezeket érdemes tudni:
- A kárfelmérőknek öt napjuk van arra, hogy elvégezzék a helyszíni szemlét.
- A károsultak készítsenek fotókat a károkról és a sérülésekről a biztosító szakértőjének szemléjéig.
- Az állapot dokumentálása után fontos a további károk megelőzésének mielőbbi megkezdése. Például ha víz alá kerül vagy folyamatosan ázik egy helyiség, ahol bútorok és különféle értékek vannak, haladéktalanul el kell kezdeni a kiürítést.
- A kárbejelentéstől számított ötödik munkanapig csak a kárenyhítéshez szükséges mértékig változtassanak a helyszínen.
- Ha a biztosító a kárbejelentéstől számított öt munkanapon belül nem szemlézi a kárt, a károsult intézkedhet a javításról vagy a megsérült vagyontárgyak helyreállításáról. Ezt megelőzően azonban a helyet és a sérült vagyontárgyakat le kell fényképezni.
- A sérült és kicserélt elemeket és egyéb vagyontárgyakat a biztosítóval történt előzetes egyeztetést követően, további 30 napig változatlan állapotban meg kell őrizni.
(Nyitókép: MTI/H. Szabó Sándor)