Nyolcszorosát fizeti a MÁV az áramért annak, amit tavaly szeptemberben fizetett, mutatott rá Vitézy Dávid egy Facebook-bejegyzésében: A MÁV-START 2021 szeptemberében 36 forintot fizetett 1 kilowattóra villamos energiáért, mely most már 288 forintot.
A Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára szerint éppen ezért október 3-a óta Budapest elővárosában hétköznap, a reggeli és délutáni csúcs között kisebb motorvonatokat üzemeltetnek ott, ahol az ilyenkor jelentkező utasmennyiség ezt megengedi.
A tervezett változtatások a következőek:
- Budapest–Esztergom (2-es vonal): napi 4 vonat dupla Flirt helyett szóló Flirt.
- Budapest–Veresegyház–Vác (71): napi 4 vonat dupla Flirt helyett szóló Flirt.
- Budapest–Gödöllő (80a): napi 12 vonat dupla Flirt helyett szóló Flirt.
- Budapest–Monor (100a): napi 4 vonat Kiss helyett szóló Flirt.
- Budapest–Sülysáp (120a): napi 8 vonat dupla Flirt helyett szóló Flirt.
Korábban nem érte meg ezeken a vonalakon csatolgatni a szerelvényeket, és olcsóbb volt a nagyobbakat járatni. Ez változott meg a drágulás miatt. Vitézy szerint az intézkedések december 10-ig (menetrendváltásig) 122 millió forint megtakarítást jelentenek majd.
A bejegyzés alatt sok komment született. Voltak, akik amiatt aggódtak, hogy a változtatások miatt pont a járványidőszakban lesznek a leginkább „összezsúfolva” az utasok.