A Google non-profit szervezete, a Google Cultural Institute a világban fellelhető minden, divattal kapcsolatos múzeumi tárlat és időszaki kiállítás digitális feldolgozásába kezdett, hogy az így kapott óriási képanyagot rendszerezve és átlátható módon tegye elérhetővé.
2010-ben egy mérnökük ötleteként indult útjára a Google Art Project, aki a “20 százalékos saját idejét” arra használta fel, hogy olyan rendszert programozzon, amely képes a világ összes múzeumának minden anyagát digitálisan feldolgozni, egy helyen kezelni és felhasználóbarát módon közkinccsé tenni. A nagyra törő elképzelésből valódi projekt lett, amiből aztán létrejött a Google Arts & Culture felület, amely mára több tízezer művészeti alkotás online otthona, a cél eléréséért pedig megalapították az intézetet, ami észlelve a divattal kapcsolatos keresések növekvő számát, elindította misszióját ezen a területen is.
Jelenleg már 180 intézménnyel felvették a kapcsolatot, köztük az olyan, divat szempontjából kiemelkedőnek számítókkal, mint a New York-i MET Costume Institute részlege, a londoni Victoria & Albert Museum vagy a japán Kyoto Costume Institute.
A “We Weat Culture” névre keresztelt küldetés már nevéből is látszik, a divatot nem holmi felszínes rongyhalmaznak tekinti. Sokkal inkább a kultúra része, művészet, amelynek épp úgy jellemző korszakai és kiemelkedő alkotói vannak, mint például a festészet vagy szobrászat esetén.
A felület a divat iránt érdeklődő felhasználók számára igazi kincsesbánya, ami folyamatosan növekszik, a feldolgozott anyagokat pedig több szempont szerint is kategorizálják. A divatházak, divattervezők és az idő mellett lehetőség van például színek szerint is keresgélni, így például egy kattintással megtekinthetünk minden pink ruhát.
Nem csak részletgazdag fotókat találhatunk, de megnézhetünk kapcsolódó videókat, interjúkat, leírásokat olvashatunk az adott témában – gyakorlatilag mindenhez hozzáférhetünk, amit a partner intézmények rendelkezésre tudnak bocsátani.