A Földközi-tengerből kimentett menekültekről készült fotókat használ legújabb reklámkampányában a Benetton. A hirdetések online, valamint a La Repubblica című olasz lapban is megjelentek.
A szóban forgó mentőakciót is szervező SOS Méditerranée elhatárolódott a kampánytól és elítélte a divatcéget, amiért szomorú helyzetben lévő emberek képeit használja reklámcélra.
A provokatív kampány ötletgazdája Oliviero Toscani, aki a nyolcvanas évektől kezdve számos meglehetősen megosztó hirdetést készített a Benettonnak, melyek többek között a vallás, a rasszizmus és az emberi jogok témáit is érintették. Toscanit 2000-ben menesztették a cégtől, miután hatalmas botrány kavart, hogy halálra ítélt amerikaiak fotóit használták fel egy kampányhoz, idén februárban azonban visszatért.
A Benetton egyelőre nem reagált a kampánnyal kapcsolatos felzúdulásra.