Az Off-White alapító Virgil Abloh első Louis Vuitton-divatbemutatójától hanyatt esett a teljes divatipar, a magazinok nem győzik magasztalni a show-t, amely valóban nemcsak látványos volt, de társadalmi üzeneteket is rejtett magában, és persze tömve volt olyan celebritásokkal, mint Rihanna vagy Kanye West.
Rihannát egyenesen a legnagyobb reklámfelületévé tette Virgil azzal, hogy már a divatbemutató előtt adott neki egy táskát a legelső, általa tervezett Louis Vuitton-kollekcióból. Ez az a pont, ahol egy vérbeli divatimádó remegő kezekkel kapaszkodik az asztalba, átérezve, mekkora királyság egy ilyen táskát megkapni – egészen addig, amíg meg nem látja, miről is van szó.
Egy átlátszó PVC-táskáról. Bőr fülekkel.
Hát, mit mondjunk, azért volt ennél szebb darabja is a kollekciónak, rögtök például a másik két hófehér kiegészítő, amit magával hurcolt az énekesnő. Nem beszélve arról, hogy a kúlsági faktor mögött csak egy újabb remek példája bújik meg a túlárazott vacakoknak: több százezres műanyag táska, ami sohasem bomlik le, ellenben pár hónap/év alatt szépen megtörik, besárgul, szóval ronda lesz. Persze csak ha használják, de ezt nyilván nem fogják, esetleg pár alkalommal, ha az adott celeb azt akarja, mindenki lássa, mit cipel magával. Máskülönben mi értelme?
A Louis Vuitton luxusmárkát mindenki ismeri, ha máshonnan nem, hát onnan, hogy LV-logós táskáinak utánzatai minden kacatárus plédjén megtalálhatók. Pedig ennél jóval több lapul a két betű fémjelezte név mögött: patinás múlt, a luxus legjava, táskáiból szinte presztízskérdés legalább egyet birtokolni egy bizonyos anyagi szint felett – mégis, csillogás ide vagy oda, mára szükségessé vált, hogy némi vérfrissítést kapjon a márka.
Épp ezért szerződtették le nemrég a streetwear irányából érkező Virgil Abloh-t kreatív igazgatónak, akitől legalább akkora megújulást várnak, mint anno Marc Jacobstól.
Virgil Abloh az első színes bőrű divattervezője a francia luxusmárkának, ami önmagában is óriási dolog, pláne, hogy Abloh nem a klasszikus divatkarriert futotta be neves iskolákkal a háta mögött, hanem valódi self-made divattervező, aki a semmiből épített magának népszerűséget.
A lehetőség pedig, hogy egy olyan luxusmárkának tervezzen, mint a Louis Vuitton, hátterét tekintve óriási dolognak számít – nem véletlen, hogy Kanye West elsírta magát a divatbemutatón.
A bemutató dizájnja már önmagában megér egy misét, amihez még a vendégeket is beöltöztették: mindenki kapott egy logózott pólót, amely olyan színű volt, mint a szivárványszínű kifutó azon része, ahol ült (na jó, azért szivárványos kifutót láthattunk már korábban is). És ha megnézzük a kollekciót, bizony számos olyan kiegészítőt és ruhát tartalmaz, amely értelmesebbre sikerült egy PVC-táskánál.