Kína, némi képzavarral, a hamisítványok Mekkája, ahol virágzik a dizájner darabok lemásolására épülő üzlet, aminek silány eredményével a teljes világot beterítik. Van hát dolguk a divatmárkáknak a hamisítók lefülelésével, amibe már a legmagasabb szintű technológiát is be kell vetniük, hogy lépést tartsanak a simliskedéssel.
A kemény munka azért, úgy tűnik, ha lassan is, de meghozza gyümölcsét, a mesterségesintelligencia-alapú hamisítványvadász alkalmazás, az Entrupy adatai szerint múlt évben már csökkent a hamisítvány termékek aránya a viszonteladók között, amihez az is kellett, hogy a legnagyobb kínai e-kereskedő, az Alibaba is beszálljon a lefülelős buliba.
Három éve kezdett az óriáscég jobban odafigyelni arra, miket is árulnak az oldalain és saját szövetséget is létrehozott olyan divatmárkák részvételével, mint a Louis Vuitton, a Coach, a Michael Kors vagy a Prada, de a csapatban van a Disney és az Apple is. Mindennek eredményeként pedig a Jing Daily beszámolója szerint csak a múlt évben több mint 1500 hamisítványt gyártó kínai vállalkozást füleltek le, aminek értéke az 1,2 milliárd dollárt, vagyis 366 milliárd forintot súrolja.
A teljes siker azonban még messze van, amiről könnyedén meggyőződhetünk, ha az Alibabához tartozó Aliexpressen beütjük valamelyik világmárka nevét. Nem beszélve arról, hogy a lebuktatott gyártók is gyorsan újraszervezik magukat és ha az Alibaba rendszerébe nem is tudnak visszajutni, a kevésbé szigorúan szabályozott e-boltokban, mint a Pinduoduo még vígan értékesíthetik a másolt árut. Sokan pedig, miután hozzáférést szereznek az eredeti termékek gyártási módszeréhez, azzal a trükkel igyekeznek elkerülni a lebukást, hogy még jobb minőségű kamutermékeket dobnak piacra. Olyanokat, amikről csak a valóban avatott szem tudja eldönteni, hogy hamisítványok.