Ugrottunk egyet az ábécében, a j-beauty után most már az n-beauty (n, mint nordic) került a porondra, vagyis az észak-európai népek arcápolási szokásain alapuló módszerek és termékek. Mint kiderült, a (tágan értelmezett) skandináv népek hyggében gazdag, természetközeli életmódja olyan szépségápolási szokásokkal van tele, melyekre szélesebb körben is felfigyeltek a szépségiparban. A dánokon, svédeken, finneken kívül ide sorolhatjuk az észt, lett és litván (balti) arcápolási szokásokat is, az onnan származó márkák szintén n-beauty termékeknek számítanak.
Ha gonoszak akarnánk lenni, azt is írhatnánk, nincs többről szó, mint e szépségmárkák ügyes marketingjéről, amelynek köszönhetően az európai országoktól Ausztráliáig hirtelen mindenhol velük kezdtek foglalkozni. Az igazság azonban az, hogy bármi is húzódjék a háttérben, a szemléletmód, amit képviselnek valóban szimpatikus, és számos alkotóeleme van, amely innen-onnan már ismerős lehet, most azonban egy picit új szögből értelmezve kerülhetünk hozzájuk még közelebb.