A csökkenő forgalom és az egyre népszerűbb online vásárlás miatt 250 üzletét bezárja jövőre a svéd H&M, a megmaradó boltok egy része pedig az online vásárlást kiszolgáló elosztóközponttá válhat – írja a G7.
A ruhakereskedelem tartós átalakulására számít a legnagyobb ruházati óriás, a spanyol Inditex is, melynek márkái között van a Zara, a Bershka, a Pull&Bear, a Massimo Dutti és a Stradivarius is. Az Inditex üzletei csaknem 20 százalékát zárja be, miközben 450 nagyobb és „magasabb minőségű” üzletet nyit meg “prémium helyszíneken”.
Azt egyelőre nem tudni, Magyarországot érintik-e a boltbezárások. Nálunk a H&M a legnagyobb ruházati cég a tavalyi 58 milliárd forintos árbevételével, a 27 milliárdos forgalmú C&A és a 25 milliárdos Zara előtt – emlékeztet a lap.