A sirálytánc Venekei Marianna harmadik önálló koreográfiája. A fiatal koreográfusnő ezúttal egy duettet komponált, amit Kun Attilával, az est másik koreográfusával ő maga ad elő. mesélt nekem a sirályokról; az öböl felett megannyian körözve, elképesztő formákat rajzoltak az égre, majd csapatokra váltak szét így folytatva a csodás kavargást, végül üres lett a légtér a tüneményes festménynek «szárnya kélt». CSAK KÉT MADÁR MARADT…(Venekei Marianna) Venekei Marianna 1986-ban végzett a Magyar Táncművészeti Főiskolán, ugyanebben az évben szerződtette a Magyar Állami Operaház, 1992-től a társulat címzetes magántáncosa. Egerházi Attila állandó koreográfus-asszisztense. 2002-ben megkapta a Harangozó-díjat. A klasszikus tánc mellett gyakran és előszeretettel kalandozik a kortárs tánc területére. Ezt bizonyítja 2003 májusában, a Trafó UniSzex Fesztiválján nagy sikerrel bemutatott Türelem! – Játék?!? című első koreográfiája is.
Kun Attila fetish című darabjában a pénz, a média és a hatalom kérdéskörét vizsgálja, nem társadalomkritikai éllel, csupán a felmutatás szándékával. Elvitathatatlan tény, hogy a pénz, a hatalom megszerzése és megtartása komoly lélektani terhet ró az emberekre. E testetlen, anyagtalan, virtuális fétisek uralják az életünket, amelyekkel semmiféle valódi kapcsolatunk nincs, mégis elhisszük, hogy léteznek. Észrevétlenül kerülünk egyre távolabb a családtól, az öleléstől, a mosolytól…. A létfenntartás ténye is bizonyítja, hogy az emberiségbe kódolva van az élet igenlése. Ennek ellenére úgy tűnik, hogy a mai kor embere az elmúlástól való félelmében szinte egész életét e három fétis hajszolásával tölti. A darab energiája ebből az ellentmondásból táplálkozik. Rövid vallomás a felszín alól. (Kun Attila)
Kun Attila a Magyar Táncművészeti Főiskolán végzett 1993-ban. 1994-ben szerződött a Magyar Nemzeti Baletthez, amelynek négy évig címzetes szólistája. A társulatnál töltött hét év alatt számos klasszikus szerepet formált meg nagy sikerrel, de párhuzamosan a magyar táncművészet olyan kiemelkedő koreográfusaival is dolgozott, mint Ladányi Andrea, vagy Juronics Tamás. 2000-ben külföldre indult, majd a világhírű londoni Rambert Dance Companyhez csatlakozott szólistaként. 1999-ben Kívül című koreográfiájával megnyeri az Inspirációt.
Jeremy James Gaps, Lapse and Relapse című koreográfiájának különös, monoton világában szinte elolvad a táncosok saját személyisége. A nagyszerűen szerkesztett, a testtel egyszerre szigorúan, és mégis költői virtuozitást megkövetelve bánó koreográfia egyetlen, hatalmas lendülettel megalkotott ív. Harmonikus dinamikája, arctalanná tévő szerkezete, komplex mozgásvilága hasonlíthatatlanná teszi az angol koreográfus legkiemelkedőbbnek tartott alkotását.
Jeremy James a legegyszerűbb mozdulatokat (vagy akár a mozdulatlanságot) is használni képes egy elbűvölően nyílt képletben, kibontva, elénk tárva egy generáció portréját. E mű fiatal koreográfusának korai halála a táncművészet igazi vesztesége. (The Independent London) Jeremy James, a 2000-ben, harminckilenc évesen elhunyt angol koreográfus utolsó, a Rambert Dance Companynak készített koreográfiája a Gaps, lapse and relapse. James táncosként számos hírneves társulattal dolgozott, melyek között a Rambert mellett megtalálható a London City Ballet, a DV8. Magas minőségű munkáit megismerve, egyre rangosabb társulatoktól kapott felkéréseket. Halála évében a Royal Balett hívta meg. A termékeny alkotó saját társulata számára is több, jelentős alkotást készített.
Bemutató időpontja: 2004. január 9., Trafó
Előadás időpontok:
TRAFÓ – Budapest
január 9. (péntek) 20:00
január 10. (szombat) 20:00
január 11. (vasárnap) 20:00