Csak fújd le a port, és kezdődhet a játék!
Marokkó – reszketsz? vesztesz!
Biztosan találkoztál már a vékonyra kihegyezett, egyforma hosszú, de különböző színűre festett fa-, esetleg műanyag pálcikákkal. Ha kedvet kaptatok ehhez a nemcsak ügyességet, de türelmet is igénylő játékhoz, először söpörjetek le minden kacatot az asztalról, hogy semmi ne akadályozza a játékot.
Fogd két marokra a szépen összerendezgetett pálcikákat, csavard meg, majd – nem túl magasról – engedd az asztalra, hadd essenek egymás hegyére hátára. A feladat nem olyan egyszerű, mint amilyennek hangzik: a pálcikákat egyenként, óvatosan le kell emelgetni a kupacból, de úgy, hogy a többi közben meg ne mozduljon.
Ha véletlenül megremeg egy pálcika a kezed alatt, akkor is fel kell venned, ha eredetileg nem azt tervezted. Ha viszont még egy pálca megmozdul, akkor vissza kell tenned mindegyiket, és ebben a körben pálcika nélkül maradsz.
Ameddig azonban egyesével sikerül felvenni őket – anélkül, hogy a többi megmozdulna -, addig újra próbálkozhatsz. Ha elrontottad, a következő játékos jön.
A különböző színeknek is megvan a szerepe – mindegyik más-más pontot ér.
Ha elfogyott az összes pálcika, akkor az nyer, akinek több pontja (és nem több pálcikája) van.
Tehát lehet, hogy neked sikerült a legtöbb pálcikát begyűjtened, mégsem te nyersz, mert valakinek értékesebb pálcikái vannak, mint neked.
Jenga dőőől a fa!
Építsünk fel egy farakást a hasábokból úgy, hogy minden sorba három darab kerüljön, és a következő sor hasábjai merőlegesek legyenek az előző sor hasábjaira. A torony alsó részéből emeljünk ki egy tetszőleges darabot – lehetőleg úgy, hogy a torony ne dőljön össze -, és helyezzük azt a torony tetejére. A farakás tetejére helyezett fahasábokból mindig teljes szintet kell felépíteni. A cél, hogy minél magasabbra és hézagosabbra építsük a tornyot.
Lényegesen megnehezíti a dolgot, hogy csak az egyik kezünket használhatjuk.
A játékot az nyeri, aki utoljára tud úgy fahasábot kihúzni a farakásból, hogy az nem dől össze. A torony újraépítését pedig nyugodtan bízzuk a vesztesre.
Rizikó ha szeretnéd meghódítani a világot
A Rizikóval egyetlen mozdulattal földrészek sorsáról dönthetsz. A győzelemhez persze nem csak szerencse, de kiváló katonai manőverek és tervezés is szükségeltetik. Készülj fel a hosszú, kimerítő csatákra, és ne feledkezz meg a stratégiailag fontos pontok védelméről, hisz az ellenség a legváratlanabb helyeken is feltűnhet. Küldetésünk szigorúan titkos, még saját szövetségeseinkben sem bízhatunk meg. Mindenki ugyanazt a Rizikó-t vállalja!
Monopoly – játék a nagy pénzekről és a gyors meggazdagodásról
Klasszikus ingatlankereskedelmi társasjátékkal van dolgunk, amit még a Nagy Gazdasági Válság idején találták ki Amerikában. A játékban ingatlanok adásával, vételével, bérbeadásával növelhetjük vagyonunkat. Ha tulajdonos nélküli ingatlan mezőre lépünk, azt megvehetjük a Banktól. Amennyiben nem a vásárlás mellett döntünk, elárverezik és a legtöbbet kínáló versenytárs kapja azt meg.
Célszerű minél több házat, szállodát felállítanod, ugyanis ha ingatlant birtokolsz, bérleti díjat szedhetsz be társaidtól, ha a tulajdonodban lévő ingatlanmezőre lépnek. A szerencse- és meglepetéskártyák fokozzák a feszültséget – utasításaikat követned kell, még akkor is, ha így néha börtönben kötsz ki.
Sikered a megfontolt döntéseken és a kedvező befektetéseken múlik. Még ha elkerül is a szerencse, jelzálogkölcsönnel és ügyes húzásokkal mentheted a helyzetet. Ha tiéd a legnagyobb vagyon – megnyerted a Monopoly-t!
Tabu – a tiltott szavak játéka
Ott van már a nyelveden, csak nem találod a megfelelő szavakat? Nem tudod, hogyan segíts a csapatodnak kitalálni a bolond szót, amikor nem mondhatod ki az április, udvari, csörgősipka szavakat? Hát szükséged lesz némi fantáziára, annyi biztos. Olyanokat mondhatsz például, hogy a negyedik hónap elsején egyike lehetsz az ilyeneknek.
Amennyiben a csapatod kimondja a megfejtendő szót, pontot kaptok, előrébb léphettek, így közelebb kerültök a célhoz. De vigyázz! Ellenfeleitek csüngnek a szavaitokon egyetlen tiltott szó, és azonnal lecsapnak rád.
Scrabble – szójáték felsőfokon
Ahhoz képest, hogy a Scrabble a világ egyik legnépszerűbb szókirakó játéka, története meglehetősen döcögősen indult. 1931-ben okoskodta ki egy amerikai munkanélküli a félig szerencsén, félig a kombinációs készségen alapuló társasjátékot, amelyet Lexico-nak keresztelt el, de egészen 1948-ig csak saját kezűleg összetákolt darabokat tudott értékesíteni. Ekkor azonban mellé szegődött a szerencse, és a játék elindult világhódító útjára.
A feladat annyi, hogy a rendelkezésre álló betűkészletből – a keresztrejtvények kitöltési szabályai szerint – vízszintesen és függőlegesen minél több és minél hosszabb szavakat kell kiraknunk. A felhasznált betűk alapján minden értelmes szóért pontokat kapunk. A pályán keresztezhetjük, bővíthetjük a már meglévő szavakat.
Activity mondjam, mutassam, esetleg rajzoljam?
Ha kisiskolás éveid alatt kedvenced volt az “Amerikából jöttünk
, akkor ezt a játékot is élvezni fogod, hiszen ennek alapján fejlesztették tovább és még szórakoztatóbbá az Activity-t.
Szedd össze magad itt aztán szükség lesz a kreativitásodra. A játékot párokban kell játszani, és a feladat az, hogy a fogalmakat lerajzolva, elmutogatva, vagy szavakkal körülírva kell partnerünkkel megfejtetni. Ha nem sikerül kitalálnia a feladványt, amire gondoltál, vigasztaljon a tudat, hogy a többiek legalább hihetetlenül jól szórakoztak – rajtad.
Malom – csiki-csuki-csapda
Talán a legolcsóbban megúszható játék otthon is könnyűszerrel gyárthatsz egyet, csak papír, na meg persze elegendő mennyiségű bábunak való valami (pl. két különböző típusú pénzérme) kell hozzá.
A cél három bábu egy sorba állítása – akár vízszintesen, akár függőlegesen -, azaz malom létrehozása. Az első szakaszban a bábukat felváltva helyezzük a tábla szabad mezőire (a kezdő lépésben tilos a középső mezőt elfoglalni), a második szakaszban pedig az összekötő vonalak mentén léphetünk a szomszédos mezőre. Az nyer, akinek hamarabb sikerül három figurát egy sorba állítani.
|