A nagy stúdiók is tisztában vannak ezzel, ezért úgy próbálják megalkotni az animációs filmjeiket, hogy azon az egész család jól szórakozzon; nem csupán a gyerkőcöknek, de a szülőknek is jut bővén poén. A verseny hosszú ideje a Disney és a Pixar stúdió között folyik, ami egyet jelent a hagyományos rajzfilmes technika és kompjuter-animáció között dúló harccal úgy tűnik, a Disney most újabb csatát vesztett: legfrissebb mozijuk, a Micimackó és a Zelefánt biztos, hogy nem vonul majd be a filmtörténetbe.
A. A. Milne szeretett figurái a Százholdas Pagonyban újabb kihívással néznek szembe, mikor a félelmetes zelefánt, akit senki sem látott ugyan, de annál több rémtörténetet halott róla, áttéved barátaink területére. A kis csapat, Tigris, Nyuszi, Micimackó és Füles összeáll, hogy foglyul ejtse az ellent, Zsebibabát azonban túl kicsinek találják, ezért otthon hagyják.
Ennek a mesének a története is pont annyira áthallásos, mint a többié most példának okáért a rasszizmus ellen szállunk síkra. A hatalmas zelefánt, aki méretében, mentalitásban, szokásaiban különbözik hőseinktől, csak addig olyan félelmetes, amíg meg nem ismerjük közelebbről, amikor is kiderül róla, hogy pont olyan sebezhető, érző lény, mint mi magunk.
Kattints a képre! |
A mese, mint azt a gyermekpszichológusoktól jól tudjuk, segít a kissrácoknak, hogy frusztrációikat feldolgozzák, vágyaikat szocializált formában kiéljék ebben a vonatkozásában ez a rajzfilm jó szolgálatot tesz. Az elvált szülők gyerekei Zsebibabával és Ormival azonosulva már nem is érzik magukat olyan elveszettnek, hiszen kis hőseink minden akadályon túljutnak, minden problémát megoldanak, még akkor is, ha nincs mellettük az apukájuk.
Ezért a filmet legfőképpen az egyedülálló szülőknek és azok csemetéinek ajánlom a bárgyú nótácskákon, a hasraesős poénokon meg majdcsak túljutnak valahogy.
Rozi étvágya a film alatt: