Halhatatlanok
A 300 óta az ógörög mitológia már a nagyszabású, CGI-látvánnyal megálmodott fantasyk terepe, amiben annyi mitológiai hűséget találhatunk, mint egy Steven Seagal filmben valódi érzelmet. A nevek (Thészeusz, Hyperion…) mind ismerősek lesznek, és többé-kevésbé a helyzetek is, de aki az ógörög mitológiából szeretne leckéket venni, az ne a Halhatatlanokkal kezdje az ismerkedést. Ha a filmre szigorúan fantasyként tekintünk, azért megállja a helyét. Lenyűgöző a festményekre emlékeztető látványvilág, olykor feledhetetlen (például a nyitó álomjelenetnél vagy Hyperion seregeinek felvonulásakor) képekkel is találkozunk, de a bombasztikus vizualitás sem képes elfeledtetni velünk, hogy végül is egy ezerszer látott történet ez, ahol egy kiválasztott megmenti a világot a saját kardja és némi deus ex machina segítségével. A filmben persze nemcsak CGI látvány, hanem káprázatosan festő színészek is találhatók. Mickey Rourke annyira félelmetes, mint még soha, Freida Pinto a Gettómilliomos után újra férfiak millióit bolondítja magába, de az igazi áttörés Henry Cavillnak jutott, aki már itt bizonyítja, hogy a Warner stúdiónál jól döntöttek, amikor ráosztották Superman szerepét. Ami a 300-ban Gerard Butler, az a Halhatatlanokban Cavill.
Rendező: Tarsem Singh
Szereplők: Henry Cavill, Mickey Rourke, Freida Pinto
Eredeti cím: Immortals
Forgalmazza: Pro Video
Értékelésünk: 3/5
Hogyan lopjunk felhőkarcolót?
A rájuk jellemző sok fércmunkának köszönhetően néha hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy Eddie Murphy és Ben Stiller valójában tehetséges komikusok, akik egy jó alapanyaggal felvértezve csodákra képesek. Amikor nem a fingós viccek viszik a prímet, akkor jön el az ő idejük. A Hogyan lopjunk felhőkarcolót? végre egy hozzájuk méltó alapanyag, amiben Murphy azt a nagypofájú, káromkodós formáját hozza, amivel anno a 48 órában megszerettük. A film amúgy az Ocean’s Eleven – Tripla vagy semmi komikus változata, melyben néhány lúzer összefog, hogy kirámolják egy szuperbiztonságos toronyház luxuslakosztályát. A film meglepően valóságközeli, hiszen a gazdasági válságtól a bankárok felelősségéig sok mindent érint, de persze nem drámai műfajú, hanem ízig-vérig szórakoztató alkotás. A humora végig földközeli, és ahogy halad előre a cselekmény, annál több veszettül vicces pillanatnak lehetünk szemtanúi. Amikor egy autót próbálnak liftbe passzírozni, vagy Eddie Murphy elmondja a véleményét arról, miért szeret leszbikus csajokat felszedni, akkor garantált a már-már fájdalmas nevetőgörcs. Reméljük, Eddie nem baltázza el a dolgot, mint a Dreamgirls után, és élni tud a karrierje feltámasztásának lehetőségével.
Rendező: Brett Ratner
Szereplők: Ben Stiller, Eddie Murphy, Casey Affleck
Eredeti cím: Tower Heist
Forgalmazza: UIP-Duna Film
Értékelésünk: 4/5
Éjfélkor Párizsban
Az Éjfélkor Párizsban Woody Allen karrierjének anyagilag legsikeresebb filmje. Mivel a stílusában nem állt be változás, és a sztori sem hoz túl sok újdonságot az életműben, csak arra tudunk gondolni, hogy a párizsi romantika még mindig olyan hívószó, aminek a nézők képtelenek ellenállni. A film tényleg Párizsnak azt az álomszerű oldalát villantja meg, amit azok képzelnek róla, akik csak az Amélie csodálatos életében látták. A várost luxushotelekből figyelő gazdag amerikaiak szemszöge ez. Egy olyan nézőpont, ahol a francia fővárosban szinte csak fehérek élnek…
A kiváló alapötlet ellenére az Éjfélkor Párizsban meglehetősen ötlettelen és dohszagot árasztó alkotás. A sztori szerint a városba látogató író a rossz párkapcsolata elöl éjfélenként a XX. század jazzkorszakának Párizsába repül vissza, hogy ott a korszak nagyjaival találkozhasson, de ez sajnos kimerül annyiban, hogy minden éjjel más-más hírességbe (Dalí, Picasso…) botlik bele. A nagy találkozások gyorsan unalmassá válnak, a tanulságok szájbarágósak, és csak a francia főváros és a színészek mentik a menthetőt. Owen Wilson ügyes Woody Allen-klón, Rachel McAdams utálatos csalfa feleség, Marion Cotillard pedig szokásosan elbűvölő, de a film igazi érdekessége, hogy egy kisebb szerepben feltűnik Carla Bruni is, aki a nagy vásznon is csodaszép.
Rendező: Woody Allen
Szereplők: Owen Wilson, Rachel McAdams, Marion Cotillard
Eredeti cím: Midnight in Paris
Forgalmazza: Budapest Film
Értékelésünk: 3/5
A halálba táncoltatott leány
Amerikás magyar hazatér néptáncos bátyjához, hogy együttes erővel világ körüli turnéra vigyenek egy nagyszabású produkciót, de közben felizzanak a régi ellentétek. Nagyjából így foglalható össze A halálba táncoltatott leány tartalma, ami sajnos az a típusú magyar film, ami miatt az emberek nem szeretnek magyar filmet nézni. Az alkotó sokkal inkább tekintettel volt magára, mint a nézőkre, és a film inkább önmegvalósítás, mint értékelhető produkció. Ötlettelenül fényképezett táncjelenetek, egy pocsék főszereplő Hules Endre rendező személyében, giccses budapesti képeslap-látványvilág, és egy iszonyatosan erőltetett testvérharc. Ennyit tud ez a film, többet sajnos nem.
Rendező: Hules Endre
Szereplők: László Zsolt, Hules Endre, Melkvi Bea
Forgalmazza: Mozinet
Értékelésünk: 1/5
Tatsumi
Az animációs film Yohosiro Tatsumi életén és történetein alapul. Az ő nevéhez köthető a felnőtt korosztályt megszólító manga-stílus, a gekiga kialakulása, mellyel egy realista és megrendítő képi világú műfajt hozott létre, amely hitelesen képes kifejezni az élet komolyabbik-komorabbik oldalát.
Rendező: Eric Khoo
Eredeti cím: Tatsumi
Forgalmazza: Szuez Film