A két nagy országos kereskedelmi rádió vitába szállt egymással: a Class FM szerint kiütéses győzelmet arattak a hallgatókért vívott küzdelemben. A Neo FM viszont azzal védekezik, hogy Bochkor Gábor és Boros Lajos Bumerángja erősebb, mint a másik adó reggeli műsora, a Morning Show Sebestyén Balázzsal, Vadon Jánossal és Rákóczi Ferenccel.
Mint egy bokszmeccsen
A Class FM örömittas közleményben tudatta, hogy „Sebestyén Balázsékkal véglegesen padlóra küldték a konkurens rádiós veteránokat”. Ezt többek között az Ipsos októberi hallgatottsági adataira alapozták, ami szerint a Class FM-et valóban többen hallgatták, mint a Neo FM-et. A Classra átlagosan 1,5 millióan tekertek napközben a múlt hónapban, míg a Neóra 1,3 millióan.
A Bumeráng stábja: Bocskor Gábor, Voga János, Boros Lajos |
A másik rádió persze azonnal reagált. „Aki erőből rádiózik, annak izzadságszagú a műsora” – jelentette ki Bochkor Gábor a Neo FM közleményében, ráadásul a vetélytárs első helyét is vitatják. „Bár előfordult, hogy a Class által kedvelt 15 és 49 év közötti célcsoportban a teljes napokat nézve a Class FM többször vezetett, az viszont tény, hogy a reggel mért adatok szerint az elmúlt tizenkét hónapból nyolcban a Bumerángot hallgatták többen, mint a Morning Show-t” – állítják. Bochkor azért még hozzátette, hogy nem egymás ellen rádióznak, hanem a hallgatókért.
A reggeli sávban azonban nehéz igazságot tenni a 6 és 10 óra között futó Morning Show és Bumeráng között. Októberben a 15 évnél idősebbek között a Neo csípte meg az első helyet nagyjából százezres különbséggel, a 15 és 49 év közöttieknél viszont a Class. Februárban a reggeli időszakban a Class nyerte a versenyt néhány tízezerrel több hallgatóval. Ezek alapján szinte fej fej mellett haladnak, de a Class kerekedett felül többször.
Nevető harmadik a Kossuth
Miközben a két kereskedelmi rádió a dobogó első helyén vitázik, halkan megjegyeznénk, hogy az adatok szerint összesítésben a Kossuth rádió vezet, a közszolgálati műsorokat másfél millióan választották októberben. Igaz, ez nagyrészt az idősebb korosztálynak köszönhető. Ha a 45 év felettieket nem számoljuk, akkor 390 ezerre apad a hallgatótáboruk, itt az első a Class FM és második a Neo FM.