Szabadidő

Botrányt okozott a karácsonyi reklám

Komoly vitát kavart a brit Sainsbury’s élelmiszerlánc karácsonyi hirdetése, amely az első világháborús nyugati fronton játszódik. A videót bírálók szerint a nemzeti történelmet és szenvedést nem szabadna reklámcélokra felhasználni.

A 3 perc 40 másodperces reklámfilm az 1914-es karácsonyi tűzszünetet eleveníti fel, amikor a brit és német katonák a lövészárkokból néhány órára kimerészkedve együtt ünnepeltek a senki földjén.

Az első világháború kitörésének százéves évfordulóját övező számos megemlékezés miatt az élelmiszerlánc különösen érzékeny pontra tapintott a hirdetéssel, komoly vitát robbantva ki arról, hogy szabad-e reklámcélokra felhasználni a nemzeti történelmet és a háború emlékét.

A brit reklámfelügyelethez eddig 240 panasz érkezett a hirdetéssel kapcsolatban, így a szervezet vizsgálatot fontolgat az ügyben. A panaszok szerint megengedhetetlen, hogy a Sainsbury’s a háborút használja fel saját maga reklámozására.

A Sainsbury’s a hirdetés elkészítésében a Brit Királyi Légió elnevezésű veterán katonai szervezettel dolgozott együtt annak érdekében, hogy a videó részleteiben is valósághű legyen. A reklámfilm a világháború poklának egy vértelen epizódját mutatja meg. A hóesésben a Csendes éj angolul és németül énekelt dallamára Jim, a brit katona a senki földjén ismerkedik egy vele egykorú német katonával. A háttérben társaik ajándékokat cserélnek egymással, fényképeket készítenek, és rögtönzött futballmeccsbe kezdenek.

A Sainsbury’s lánc nem gondolja, hogy visszavonulót kellene fújnia a videó miatt. “A Brit Királyi Légióval azon dolgoztunk, hogy a modern történelem egyik legkülönlegesebb eseményén keresztül mondjuk el egy történetet a megosztozásról” – áll a vállalat közleményében.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top