A multifunkcionális platformok, mint a Facebook vagy a Google+ mellett egyre népszerűbbek az a chatprogramok és képmegosztók. Ez a jelenség Amerikában már odáig jutott, hogy a fiatalok körében a Twitter leszorította trónjáról a Facebookot. Bár az előrejelzések szerint Zuckerberg birodalma továbbra is terjeszkedni fog a tengerentúlon, az elkövetkező két évben csupán a 65 év feletti felhasználók jelentős növekedése várható, míg a fiatalok aránya csökkenni fog.
Itthon is érezhető a Facebook hanyatlása
A nemzetközi hullám jelei itthon is érezhetők. A KutatóCentrum Web2.0 Reportjának adatai alapján ugyan továbbra is a Facebook tudhatja magáénak a legmagasabb ismertséget, de figyelemre méltó a Twitter, a Google+ és a Viber népszerűsége is.
A kutatásból az is kiderült, tízből négy internetező ma már a közösségi oldalak levelezési rendszerét preferálja a hagyományos e-mail fiókokkal szemben.
A vizualitásnak egyre nagyobb szerep jut a közösségi térben, amit jól mutat, hogy a leglátványosabb növekedést az aktivitás tekintetében a Pinterest és az Instagram érte el az elmúlt év során.
A Facebookot használják aktívan a legtöbben
Az is kiderült a felmérésből, hogy közösségi oldalakra regisztrálók száma évről évre növekszik, mégsem aktív rajtuk minden felhasználó. Az aktivitási index a Twitter és a Google+ esetében az 50 százalékot sem éri el. A sort továbbra is a Facebook vezeti 97 százalékos aktivitási rátával, a második helyen található Viber esetében 77 százalék ugyanez az arány, és mind a Pinterest, mind az Instagram aktivitási rátája meghaladja a 60 százalékot.
A kutatás a felhasználók demográfiai összetételét is vizsgálta. A Google+ regisztrált tagjai a Facebook felhasználóitól alig különböznek, aktív tagjai viszont inkább 50–59 év közötti korosztályból kerülnek ki, és jellemzően kevesebb a felsőfokú végzettségű. A Viberre az átlagosnál több városi fiatal regisztrál. Az aktív twitterezők jellemzően férfiak, közülük inkább a 30 év alattiak vannak jelen ezen a csatornán. Az Instagramra jellemzően a legfiatalabb korosztály és a budapestiek regisztrálnak, nők és férfiak egyaránt aktívan használják az oldalt, míg a Pinterestet egyértelműen a nők uralják.
A Snapchat megkérdőjelezhetetlenül a fiatalok színtere, a felhasználók 81 százaléka a 18–29 éves korosztályból kerül ki, és a további 19 százalék is 50 évnél fiatalabb.
További Facebook témájú cikkek az NLCafén
- Komoly változtatást tervez a Facebook
- Adatvédelmi szabályokat sért a Facebook
- Ezt a 7 gombot is szívesen használnánk a Facebookon
- A Facebook like gombjával szeretet is küldhetsz
Forrás: HVG