Meglepő, hogy 2016-ban ilyen egyértelműen rasszista reklám egyáltalán még készülhet! Még meglepőbb, hogy a tévék és a mozik is leadják. Márpedig a kínai Quiaobi mosószer reklámja több ezer tévénéző és mozilátogatóhoz eljutott.
A reklám valószínűleg nagyon frappánsnak gondolja magát: miért ne lehetne az eltüntetendő foltok metaforája a színes bőrszín, a patyolattiszta ruháké pedig a világos bőrű kínai férfi? A videó egyik főszereplője egy lány, akit fekete bőrű barátja hazatérve megkörnyékezne egy kis etyepetyére, a lány azonban túl piszkosnak találja, így hát bedugja a mosógépbe. És lám, a mosószernek hála, kibukik egy kínai fiú!
Bármilyen hihetetlen, a rasszista reklám nem áll egyedül a történelemben: 2007-ben egy olasz mosószerreklám is ehhez a dramaturgiához nyúlt, csak épp egy olasz férfi került a mosógépbe, és egy fekete lépett ki belőle – az színes mosószert reklámozott.
Forrás: Rocketnews