A Disney-birodalom Los Angelesben található irodájának egyik emeletén most mindent elborít Elena és a királyság többi lakójának fotója. Hatalmas képek, festmények a falon. Inspirációs képek Peruból, Kubából, Portugáliából, amelyek segítik a készítőket, amikor a Disney legújabb animációs sorozatának következő részein dolgoznak.
“Régóta éreztem, hogy a csatorna nézői egy új, sokkal élethűbb hercegnőt várnak. Elena a Disney első latina hercegnője, akire nagyon büszkék vagyunk, ugyanakkor sokkal több ennél” – ezt már Craig Gerber (Szófia hercegnő), a sorozat egyik alkotója meséli. És hogy miben több? Nos Elena koronahercegnő, aki egy nap királynő lesz. Ebben a nagyszülei és a barátai segítik, a mese pedig erről a rögös útról szól. “Minden gyerek, aki nézi Elena kalandjait, azt érezze, hogy lehet belőle a legjobb tanuló, a legjobb fodrász, orvos, vagy ami csak szeretne. Elena maga oldja meg a problémákat, és ebből a gyerekek is tanulhatnak. Persze ő még egy félig kamasz, félig felnőtt karakter, aki sokat hibázik, például hamarabb cselekszik, mint gondolkodik, ez pedig bajba sodorhatja, de nem ilyenek a kamaszok?” – ezt már Silvia Olivas story editor meséli, aki sokszor a saját életéből merít ötleteket a meséhez. “Elena nagypapája pont olyan, mint az enyém, folyton gitározik, és mindenről van egy jó története. A nagyim pedig pont úgy kínálgatja a kedvenc dél-amerikai ételeit a vendégeknek, mint Elena mamája.”
Hogyan lesz sikeres egy Disney-mese szerelmi történet nélkül?
Elena életében a szerelem nem központi kérdés. Nem várja, hogy megérkezzen a herceg fehér lovon, majd elvegye feleségül. “Nem tudjuk, mit hoz a jövő, de Elena egy erős, független, sikeres nő, akinek nincs szüksége a hercegre. Az ő története nem ettől érdekes, ráadásul a karaktere csak 16 éves. Ráér még a házasságra. Azt szeretnénk megmutatni, hogy Elena is lehet felelős vezető, jó döntéshozó. És ne feledjük, a boldogság ezerféle lehet. Herceggel, vagy a nélkül” – mondja Silvia, aki azt szeretné, hogy a gyerekeknek példakép legyen Elena. “Olyan, akitől megtanulhatják, hogyan irányítsák az életüket és a munkájukat. Aki megtalálja az egyensúlyt a családja és a kötelessége között.”
Silvia és az Elena, Avalor hercegnője további négy írója minden 22 perces epizód sztoriját együtt találja ki. Előfordult már olyan, hogy a főtémát Silvia kisfiának az ötlete adta, aki egy vacsoránál ülve megkérdezte az anyukáját, hogy miért ne találhatna az egyik szereplő egy varázslatos kardot, ami megváltoztatja az emberek személyiségét… A kis srác fantáziájának szüleménye pedig belekerült a sztoriba. Persze a munkafolyamatok korántsem ilyen egyszerűek. Az íróknak minden epizód tartalmát egyeztetniük kell Craiggel, majd a csatornával. Ha pedig megálmodnak egy új karaktert, mondjuk a szomszédos királyságból vendégségbe érkező delegációt, akkor az új karaktereket is meg kell beszélniük a dizájnerekkel, a rajzolókkal és így tovább…
Mitől lesznek olyan fülbemászóak a Disney-dalok?
A Disney stúdiójának egyik csendes irodájában dolgozik Ritsuko Notani, aki a sorozatban látható karakterek “dizájnere”. Ritsuko majd három hónapig dolgozott Elena karakterén. “Előtte múzeumokba, könyvtárakba jártam, hogy élethűen sikerüljön megalkotnom az első latina Disney hercegnőt, akit – és persze a környezetét is – nemcsak a királyi csillogás vesz körül, hanem egy egzotikus, misztikus kultúra is.” Ritsuko irodája mellett dolgozik Margaret Holzendorf, aki az “egyszerű rajzokból” varázslatos animációkat készít, és életet lehel a karakterekbe. Így lesz a félelmetesnek hitt sziklaszörnyből meg nem értett showman.
Los Angelesben a Sunset Blvd egyik leghíresebb stúdiójában készül a zene a meséhez. Itt találkozom Tony Morales zeneszerzővel, John Kavanaugh dalszerző, zenei igazgatóval és Rene Camachóval, aki a latin zenei konzultánsa a produkciónak. Egy epizódban több fülbemászó dal is felcsendül, és bár – Rene segítségével – számos spanyol, dél-amerikai népzene inspirálja Johnt és Tonyt, minden dal egyedi, kifejezetten az adott epizódhoz íródott. A három férfi nem titkolja, gyakran hazaviszik a munkát, és a saját gyerekeiken tesztelik le, hogy amin éppen dolgoznak, az vajon sikeres lesz-e. “Ugyanakkor mi nem gyerekdalokat akarunk írni” – jelentik ki határozottan. A zeneszerzők azt is kiemelik, hogy az animációs meséhez írt dalokban az a legszebb, ahogyan beleilleszkednek a történetbe, annak a részévé válnak, és segítik, hogy a történet folytatódjon. Sokszor a zenészek inspirálják az animációs csapatot, mert egy kész dal elküldése után jönnek rá, hogy milyen jól mutatna egy lassított animáció másik szögből az adott zenéhez.
Egy modern hercegnő jellemzői – Elfogadás, bátorság, nyitottság, szorgalom
Diana Ikemiyashiro, a Disney Junior programigazgatója hisz a történetben, és már el is indult a mese második évadának gyártása. “A Disney büszke az Elena, Avalor hercegnője sikerére. Arra, hogy ez egy edukációs sorozat a gyerekeknek, életszerű és a mesebeli egyszerre. Elena olyan karakter, akivel szívesen barátkoznának a lurkók, vagy akiben önmagukat látják. Persze itt is vannak negatív karakterek, félelmetesnek hitt szörnyek, de Elena a bátorságával és a nyitottságával rámutat, hogy valaki miért vált olyanná, amilyennek mi látjuk, és a dolgok már nem is olyan félelmetesek ezután…”
Az Elena, Avalor hercegnője első évada nagy siker volt az USA-ban, a készítők már dolgoznak a második szezonon. Itthon október 29-től láthatjátok a Disney csatornán. Jómagam üdvözlöm, hogy végre egy olyan mese elé ülhetnek le a gyerekek, ahol nem affektáló tinilányok akarnak énekesnők lenni, miközben az életképtelennek beállított szülők egy kanapén ülve bambulnak. Ennek a történetnek van mondanivalója, és bár le van öntve a Disney-mesékre jellemző tündérporral, ez a felnőttek számára is élvezhető lehet.
Elena, Avalor hercegnője premier: 2016. október 29. 10:00 – Ezt követően minden hétvégén szombaton és vasárnap is 10:00-kor kezdődik. |