A Quick, Draw! nevű oldalon egyszerű feladatot kell végrehajtania a játékosnak. A zöld, Got It! gombra kattintva indítható a játék, s ezután a játékosnak 20 másodperce van, hogy az egere segítségével lerajzolja a gép által adott feladványt.
A háttérben egy úgynevezett neurális hálózat dolgozik, amely a gyorsan felskiccelt firkákból igyekszik kitalálni, hogy milyen tárgyat, állatot vagy épp tevékenységet próbált lerajzolni a felhasználó.
Az eddigi tapasztalatok alapján az egyszerűbb feladványokkal elég jól boldogul a gép, simán kitalálta például a mountain (hegy), az onion (hagyma) és a power outlet (konnektor), pedig utóbbit nem éppen a hiperrealista festők stílusában sikerült lerajzolnom.
Időnként azonban egészen vicces hibákat követ el: az általam rajzolt békában (ami szintén távol áll a Brehm-féle ábrázolásmódtól) például a Kínai Nagy Falat vélte felfedezni a rendszer.
A neurális hálózat működésével a Google célja feltehetően az, hogy játékosok ezrei által begyűjtött adatok segítségével tovább fejlesszék a cég különféle fotós alkalmazásaiban és szoftvereiben futó képfelismerő algoritmusokat.