Tíz év alatt harminc százalékkal csökkent a középiskolások generálta forgalom a plázákban, ami egyre több bevásárlóközpont bezárását eredményezi – ez derül ki a Quartz 7500 amerikai tizenévesen végzett felméréséből. Az amerikai fiatalok már nem plázákban lógnak és vásárolgatnak, hanem inkább beülnek egy étterembe, kávéznak, beszélgetnek, minőségi időt töltenek a barátaikkal. A kávézókban, barátaikkal beszélgető fiatalok a hagyományos vásárlás helyett gyakrabban vásárolnak online.
Az online rendelés amellett, hogy kényelmes megoldás, számos más, pozitív előnnyel bír – adta hírül az NLCafé. Az amerikai trend már elérte Magyarországot is, a felmérések azt mutatják, hogy a magyar webshopoknak is egyre több huszonéves regisztrált vásárlója van.
“2016 második félévében közel 70 ezer új regisztrált vásárlónk lett a 18–24 éves korosztályból – mondta Gerhát-Molnár Irina a Brands.hu ügyvezető igazgatója. – Érezhető, hogy egyre több fiatal választja az online vásárlást a hagyományos vásárlás helyett. Ez érthető is, hiszen az internetes vásárlás számos előnnyel jár. A fiatal nem költ többet, mint amennyit eltervezett – nincs hamburger, süti, kávé, váratlan költés – nem kell azonnal fizetni, (ráér napokkal később, amikor megérkezik a csomag), összehasonlíthatja a vásárlás pillanatában az árakat más webshopokkal, így számára a »legmegfelelőbb« helyen vásárolhat. A plázák szinte teljes kínálata fent van weben is, hiszen a legtöbb márkának önálló webshopja van, illetve ott vannak azok a fashion webáruházak is, mint amilyen Brands.hu, amelyek egyszerre akár 100 márka kínálatát tartják” – tette hozzá a szakember.