Tavaly 8 és fél millió forint gyűlt össze a Procter&Gamble és a SPAR Magyarország „Apró segítség, hatalmas öröm” elnevezésű országos jótékonysági kampányában. A befolyt összegből a Magyar Vöröskereszt az országos hálózatán keresztül a szociálisan rászoruló családokat olyan alapvető higiéniás termékekkel és életkörülményeik javítását szolgáló eszközökkel látta el, amelyek hozzájárulnak a gyerekek egészséges fejlődéséhez és otthonuk komfortjának megteremtéséhez. A kiosztott adományok alapján a legnagyobb szükség a mindennapi fogyasztási cikkek (pelenka, mosószer) hiányában mutatkozott meg, azonban nagy volt az igény samponra, fogkrémre, fogkefére, pizsamára, takaróra vagy ágyneműre is.
Az idei kampány nagykövete Ördög Nóra. „Sokaknak teljesen természetes, hogy mindenük megvan, ami az egészséges és boldog hétköznapokhoz szükséges, vannak azonban, akik nem ilyen szerencsések. Anyaként nehéz elfogadnom, hogy nem minden gyerek kaphatja meg ugyanazt a kényelmet és biztonságot, ami az egészségük és boldogságuk szempontjából elengedhetetlen lenne. Sokszor nem is gondolnák, mekkora örömöt jelent egy kis segítség, ezért is biztatok mindenkit arra, hogy csatlakozzon a kampányhoz. Nincs szó extra erőfeszítésről, feleslegesnek érzett használati tárgy megvásárlásáról. Ebben a 6 hétben csupán arra kell a szokásosnál nagyobb gonddal tekinteni, hogy milyen, amúgy is napi, heti rendszerességgel használt terméket választunk és veszünk le a SPAR és INTERSPAR áruházak polcairól” – buzdít mindenkit Nóri a programban való részvételre.
A Magyar Vöröskereszt idén is minden megyei szervezetét bevonja a program sikerének érdekében. A szervezet önkénteseinek és munkatársainak segítségével biztosan azok a családok és közösségek részesülnek majd az adományokban, melyek a leginkább segítségre szorulnak. (x)